آجر ضد اسید ( آجر اسیدی )

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. محصولات
  4. chevron_left
  5. ضد اسید ها
  6. chevron_left
  7. آجر ضد اسید ( آجر اسیدی )
ضد اسید ها>محصولات

آجر ضد اسید به عنوان نوعی از آجرهای نسوز پرفروش برای استفاده در کف کارخانه جات و آزمایشگاه ها ، صنایع شیمیایی و عمدتاً کانال های اسیدی، چاه های اسیدی، مخازن ذخیره سازی اسید و زمین های کنترل در برابر اسید با بار اسیدی بالا مورد استفاده قرار می گیرند. این آجرها دارای ویژگی های بسیار خوبی مانند مقاومت اسیدی و حرارتی بالا، جذب پایین آب و اکسایش کم در دمای اتاق بوده و به آسانی توسط محیط آلوده نمی شوند.

نام صنعتی : آجر ضد اسید | Acid / Alkali Resistant Brick

نام ها و انواع: آجر آنتی اسید | اجر ضد اسید | آجر اسیدی

آجر ضد اسید آجر اسیدی
تماس با شرکت پایا گستر برزین
ارسال مواد اولیه
بنر آجر ضد اسید آجر اسیدی

شرکت برزین گستر قادر به تامین آجر مقاوم در برابر اسید ، با کیفیت بالا و مشخصات استاندارد و هم چنین قیمت ارزان و رقابتی است. این شرکت می تواند سایر ویژگی ها و اندازۀ آجرهای نسوز ضد اسید را مطابق با الزامات مد نظر و مورد نیاز مشتری فراهم کند. برای دریافت مشاورۀ رایگان یا لیست قیمت، از طریق ایمیل یا تلفن با ما در ارتباط باشید.

آجر ضد اسید چیست؟

آجرهای مقاوم به اسید ، که با نام آجر اسیدی یا آجر ضد اسید نیز شناخته می شوند، آجرهایی هستند که به دلیل مقاومت عالی و منحصر به فردشان در برابر باز و اسید به این نام مشهور هستند. در بازار، بسیاری از مردم این نوع آجرها را با نام آجر ضد قلیا نیز می شناسند. عملکرد اصلی آجرهای نسوز ضد اسید، مقاومت شان در برابر مواد اسیدی و قلیایی است.

مادۀ اصلی ای که در ساخت اجرهای اسیدی و ضد اسید تولیدی توسط تولیدکنندگان آجر نسوز به کار گرفته می شود، سیلیکا نام دارد که تحت تشویه با دمای بالا مقدار زیادی مولایت تشکیل می دهد. آجر نسوز ضد اسید نوعی ماده با مقاومت اسیدی بالا است. به دلیل ساختار متراکم و جذب پایین آب، می توان آجرهای ضد اسید را در دمای معمولی نیز به کار برد.

این آجرها در تمامی غلظت های محیط قلیایی مقاومند اما در برابر مواد قلیایی گداخته با دمای بالا مقاوم نیستند. آجر مقاوم در برابر اسید حاوی بیش از 70% سیلیکا و بازپخت شده (زینتری شده) است. همچنین آجر نسوز از مقاومت سایشی، مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت در برابر آلودگی خوبی برخوردار هستند.

خصوصیات آجر ضد اسید

آجرهای مقاوم در برابر اسید شباهت هایی به آجرهای نسوز دارند ، در زیر به تعدادی از خصوصیات منحصر به فرد این محصول اشاره می‌شود :

  1. آجر ضد اسید دارای مقاومت، سختی و دوام بالایی است.
  2. آجرهای اسیدی نسوز مقاومت زیادی در برابر اسید و دمای بالا داشته و نسبت به اسید مقاوم هستند.
  3. آجرهای اسیدی نسوز، میزان جذب آب پایینی دارند، در دماهای معمولی به راحتی اکسید نشده و چون در برابر مواد شیمیایی مقاوم هستند به آسانی توسط محیط آلوده نمی شوند.

مزایای آجر اسیدی چیست ؟

آجر ضد اسید از مزایایی چون مقاومت در برابر دماهای بالا، مقاومت در برابر خوردگی و هزینۀ تولید پایین برخوردارند. مقاومت سایشی این آجرها نیز در مقایسه با آجرهای معمولی بسیار بهتر است. آجر ضد اسید شیمیایی همچنین از مزیت حفاظت از محیط زیست نیز برخوردار بوده و تحت تاثیر آلودگی محیط قرار نمی گیرد.

اکثر خصوصیات آجرهای نسوز ضد اسیدی که توسط تولیدکنندگان تولید می شوند بر حسب نیازهای مشتری، سفارشی سازی می شوند. آجرهای اسیدی نسوز ضمن پاسخگویی به نیازهای مصرف کننده می توانند از خطرات مربوط به انبار سازی نیز جلوگیری کنند. آجرهای نسوز مقاوم به اسید اغلب مطابق با نیازهای مختلف تولید می شوند و اندازۀ آن ها نیز متفاوت است.

امروزه شرایط تولیدی بسیاری از صنایع شامل محیط هایی با دمای بالا بوده و آجرهای مقاوم در برابر اسید، به لطف مواد سازندۀ شان، می توانند دماهای بسیار بالا را نیز تحمل کنند؛ به همین دلیل به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.

این آجرها کجا مورد استفاده قرار می گیرند؟

این آجرها امروزه در صنایعی مانند فولاد، مواد شیمیایی، خمیر و کاغذ، خدمات عمومی (مانند آب و برق)، اتومبیل و الکترونیک مورد استفاده قرار می گیرند. کاربرد این آجرها در صنایع مذکور شامل مخازن آبکاری، مخازن فرآیندی، محفظه های واکنش، برج های شستشو، گودال های دفن زباله، مخازن ذخیره سازی، مخازن اسید شویی و خطوط آب شویی است.

آجرهای ضداسید برای محافظت از مخازن ساخته شده از جنس فولاد، پلی استر تقویت شده با الیاف، بتن و مخازن نگهدارنده طراحی شده اند. آجرهای مقاوم در برابر مواد شیمیایی، ساختارهای مذکور را از لحاظ مکانیکی، حرارتی و شیمیایی محافظت می کنند. آجر ضد اسید نوعی مصالح ساختمانی چند منظوره برای کارخانه های تولید اسید سولفوریک بوده و هم چنین به عنوان پوشش در پوسته هایی از جنس فولاد کربنی نصب شده و مورد استفاده قرار می گیرند.این پوشش ها را می توان صرف نظر از اندازۀ تجهیزات مورد استفاده قرار داد و قادرند دمای سطح پوسته را کاهش دهند.

آجر کربنی

آجرهای کربنی نیز به عنوان آجرهای مقاوم در برابر اسید شناخته می شوند. این آجرها از ترکیبات آلی ضد اسید با کیفیت و مواد حاوی کربن با کیفیت ساخته می شوند. این آجرها نوعی مادۀ نسوز هستند که بیش از 80 درصد کربن در ساختارشان دارند. این آجرها به صورت گسترده در صنایع فلز کاری (استخراج و ذوب فلزات) مورد استفاده قرار می گیرند.

مواد اولیۀ این آجرها شامل گرافیت، کک و آنتراسیت است. این مواد با چسباننده هایی مانند قیر، آسفالت و روغن آنتراسن مخلوط می شوند. آنتراسیت باید به منظور خارج شدن محتوای گوگرد، مواد فرار و رطوبت، کلسینه (تکلیس) شود.

همزمان کک نیز به منظور بهبود مقاومت در برابر اکسیداسیون، مقاومت مکانیکی و ثبات حجم به مواد اولیه افزوده می شود. در نهایت پودر زغال سنگ نیز به عنوان مادۀ پرکنندۀ محافظ و به منظور جلوگیری از اکسید شدن در فرآیند پختن مواد در کوره، اضافه می شود.

آجر ضد اسید کربنی در سازه هایی که در معرض مواد شیمیایی قرار داشته و با به کارگیری آجرهای دیگر به راحتی آسیب می بینند، مورد استفاده قرار گیرند. این مواد در همه جا و از جمله سازه هایی که در معرض بازهای قوی و HF ( هیدروژن فلوئورید) هستند، به کار گرفته می شوند.

آجر اسیدی کربنی در برابر بسیاری از بازها، اسیدها، نمک ها و ترکیبات شیمیایی، تحت دماها و غلظت های مختلف، شدیداً مقاوم هستند. این آجرها در صنعت آبکاری، کوره های ذوب فلز، صنعت تولید پالت های پلاستیکی-کاغذی، صنایع شیمیایی و بسیاری از صنایع دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد آجر اسیدی

آجر نسوز ضد اسید دارای عملکردهای مقاومت اسیدی بالا، جذب آب بالا و مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت اسیدی پایین است. از همین رو آجرهای اسیدی اغلب در محیط اسیدی، چاه اسیدی، مخازن ذخیره سازی اسید و در معرض دیگر اسیدهای قوی موجود در فرآیند تولید مواد شیمیایی به کار گرفته می شوند؛ زیرا آجر اسیدی نسوز عمدتاً در مقابل سولفوریک اسید و هیدرولیک اسید مورد استفاده قرار می گیرد.

هر غلظتی از اسیدی مانند نیتریک اسید، اثر ضد خوردگی بسیار خوبی را به همراه دارد. امروزه آجر ضد اسید با ویژگی های بسیار زیاد و متفاوتی در بازار عرضه می شوند. شرکت برزین گستر می توانند آجرهای نسوز ضد اسید را مطابق با درخواست مشتری و به منظور رفع و تامین نیازهای مشتریان فراهم کند.

بنر اجر ضد اسید اجر اسیدی

فرآیند تولید آجر ضد اسید چگونه است ؟

  1. مواد اولیۀ سازندۀ آجرهای ضداسید شامل رس، کوارتز و پتاسیم فلداسپار.
  2. فرآوری آجر ضد اسید.

در ادامه :

  • سایش آجر اسیدی نسوز : پس از آن که مواد اولیۀ آجرهای اسیدی نسوز، کائولین و مواد مغناطیسی، آسیاب و پالایش شدند، برای تولید آجر اسیدی با هم مخلوط می شوند.
  • شمشال زنی آجر اسیدی : پس از پرسکاری و شکل دهی مواد در اندازه و شکل موردنظر، آجر ضد اسید باید به منظور خشک شدن مستقیماً وارد کوره شود.
  • لعاب دهی آجر اسیدی نسوز: با توجه به شکل آجرهای نسوز مقاوم در برابر اسید، روش های مختلفی برای لعاب دهی موجود است. صرف نظر از روش مورد استفاده، از پراکندگی یکنواخت لعاب اطمینان حاصل می شود.
  • قالب ریزی (ریخته گری) آجر ضد اسید : ساخت آجر مقاوم به اسید توسط پختن اجر در کوره و تحت دمای بالا انجام می شود. لعاب موجود بر روی سطح آجرهای ضد اسید با توجه به تغییرات دما، دست خوش تغییرات شیمیایی متفاوتی می شود.

مراحل ساخت آجر اسیدی

گام اول:

آماده سازی برای ساخت و ساز با توجه به طراحی و مشخصات، انجام شفاف سازی فنی، واگذاری فرآیند پیشین.

گام دوم:

آماده سازی مواد: نگهداری مواد ضد خوردگی مورد استفاده در این پروژه در انبارهای مناسب، بازرسی مواد ورودی به منظور مطابقت با الزامات کیفی.

گام سوم:

الزامات بنیادین تضمین کیفی: پس از پذیرفته شدن لایۀ لاستیکی، آجر اسیدی نسوز تمیز شده و در جای خشک نگهداری می شود. محیط ساخت و ساز: دمای ضد خوردگی ساختمان 15 الی 30 درجۀ سانتی گراد است. رطوبت نسبی بیش از 80% نیست. میزان عامل پخت باید با توجه به تغییرات دما تنظیم شود. اگر دما خیلی پایین و رطوبت خیلی بالا باشد، باید از رطوبت زدا جهت تعدیل محل ساخت و ساز استفاده شود.

مهندسی ضد خوردگی ساختمان متاثر از قرارگیری در معرض آب و تابش خورشید است؛ بنابراین باید اقداماتی مانند استفاده از سایبان و پوشش های ضد آب اتخاذ شود. ترکیب لاستیکی و رس فرموله شده به دقت مقیاس بندی شده و طی دورۀ مشخص مورد استفاده قرار می گیرند. در ابتدای کار استفاده از سیمان مجاز نیست.

مزایای آجر ضد اسید شامل موارد زیر هستند:

  • این آجر به تغییرات جزئی در فرآیندهای شیمیایی حساس نیستند و در بسیاری از فرآیندها قابل استفاده و کاربرد هستند.
  • از قابلیت تعمیر پذیری در مقایسه با پایداری نهایی آلیاژها برخوردار هستند.
  • در مقایسه با آلیاژها و فلزهای خاص که در صورت حملات شیمیایی در دماهای بالا صرفۀ اقتصادی ندارند، مقرون به صرفه هستند. پوشش های ایجاد شده توسط آجرهای ضد اسید می توانند غلظت و حرارت را کاهش دهند و استفاده از آن ها در مقایسه با آلیاژهای گران قیمت کم هزینه تر است.
ارسال مواد اولیه

استفاده از آجر اسیدی

امروزه این نوع آجرها در صنایعی چون مواد شیمیایی، فولاد و فلزکاری، داروسازی، خمیر و کاغذ، غذا و نوشیدنی، خدمات عمومی (مانند آب و برق)، هواپیما، اتومبیل و الکترونیک مورد استفاده قرار می گیرند. کاربردهای معمول آجرهای ضد اسید در این صنایع شامل مخازن فرآیندی، مخازن آبکاری، مخازن ذخیره سازی، محفظه های واکنش، دودکش ها، برج های شستشو (اسکرابرها)، برج های رنگ زدایی، گودال های دفن زباله، خطوط آب زدایی (آب کشی) و مخازن اسید شویی است.

مصالح مقاوم در برابر مواد شیمیایی به منظور حفاظت از محفظه ها و مخازن نگهدارندۀ ساخته شده از فولاد، بتن، مصالح معمولی، پلی استرهای تقویت شده با الیاف و امثال آن طراحی شدهاند. آجر مقاوم در برابر مواد شیمیایی، چنین ساختارهایی را از نظر حرارتی، مکانیکی و شیمیایی محافظت می کند.

آجرهای مقاوم شرکت برزین گستر، یک مادۀ چند منظوره برای کارخانه های تولید سولفوریک اسید است که به عنوان پوشش برای مخازنی از جنس فولاد کربنی مورد استفاده قرار میگیرد. این پوشش ها را، با رعایت تکنیک های مقرر شدۀ مربوط به اجراء ، می توان صرف نظر از اندازۀ مخازن یا تجهیزات به کار برد. این آجرها قادرند دمای سطح پوسته را کاهش داده و از خوردگی لایۀ سولفاتی محافظ جلوگیری نمایند.

هیچ محصول مقاوم در برابر خوردگی دیگری قادر نیست از نظر موثر و مقرون به صرفه بودن، در دماهای بالا و در مناطق مرطوبی که غلظت اسید در آن ها از 2 تا 98% متغیر است، با سیستم سه جزئی آجر مقاوم در برابر مواد شیمیایی و ملاط، به همراه یک لایۀ پشتیبان رقابت کند.

تفاوت آجر شیل و آجر اسیدی

تفاوت اساسی میان آجر شیلی مقاوم در برابر مواد شیمیایی قرمز رنگ و نخودی رنگ، خواص شیمیایی نیست؛ بلکه خواص فیزیکی آن ها است. هر دو نوع به یک اندازه در برابر اسید، باز وحلال ها، به جز اسید فلوئورید و سود سوزآور قوی داغ، مقاوم هستند.

به طور کلی آجر شیلی در کاربردهایی مورد استفاده قرار میگیرد که در آن ها شوک حرارتی مطرح نبوده و حداقل جذب مورد نیاز است. آجر شیلی از آهن کافی به منظور فراهم آوردن استحکام بالا و مقاومت بالا در برابر سایش برخوردار است.

از سوی دیگر، ممکن است آهنی که در آجر شیلی قرمز وجود دارد در برخی از کاربردهایی که شامل محیط های حاوی اسید هالوژن هستند، شسته شده و از بین برود. در چنین مواردی توصیۀ ما استفاده از آجرهای اسیدی مقاوم در برابر مواد شیمیایی است.

یکی از مزایای مهم آجر ضد اسید ، مقدار کم آهن آن است. این ویژگی آجر اسیدی را به گزینۀ بهتری برای کارخانجات نساجی و صنایع خمیر یا کاغذ، که مواد شیمیایی موجود در فرآیند می توانند آهن را از داخل آجر شسته و آلودگی رنگی ایجاد کنند، تبدیل می سازد. بر همین اساس، در صنایع مذکور استفاده از این نوع آجر به عنوان عاملی مهم و تاثیر گذار در کیفیت محصول نهایی مورد توجه قرار می گیرد.

دیگر مزایای آجر اسیدی

افزون بر این ، آجر نخودی رنگ نسبت به آجر شیلی قرمز رنگ، بازتابش کمتری دارد. گاهی اوقات این ویژگی می تواند عاملی مهم در طراحی روشنایی سازه باشد. آجرهای ضد اسید نوعی آجر بنایی هستند که از نظر حرارتی پایدار و به لحاظ شیمیایی مقاوم هستند.

آجرهای بنایی دسته ای از مصالح ساختمانی بسیار مقاوم و با دوام هستند. آن ها با قرار دادن آجر در یک دستگاه مکانیکی به منظور ساخت تودۀ جامدی که می تواند بارهای اعمال شده را تحمل کند، تولید می شوند. هم چنین برخی از آجرهای مقاوم به اسید از فلدسپار و رس ساخته می شوند.

در فرآیند ساخت این آجرها از هیدوفلوئوریک اسید و فسفریک اسید داغ استفاده می شود؛ زیرا این اسیدها اثر ضد خوردگی بسیار خوبی در مقابل اسیدهایی مانند کلر مرطوب، هیدروکلریک اسید، سولفوریک اسید، نیتریک اسید، آب نمک و هر گونه اسیدی در دمای اتاق دارند. این آجرها همچنین توسط تولید کنندگان پالت های پلاستیکی، تولید می شوند.

آجر ضد اسید –  اقدامات احتیاطی در طول فرآیند چسباندن (ملات زنی)

بسیاری از مصرف کنندگان در فرآیند بتن ریزی آجرهای ضد اسید تنها به زیبایی کار توجه کرده و از خطوط اتصالِ بدون درز و شیار استفاده می کنند. این نوع بتن ریزی بسیار فشرده و متراکم بوده و زمینه ساز وقوع خطراتی پنهان در آینده است. از آنجایی که ضرایب انبساط و انقباض حرارتی لایۀ پایه، لایۀ پیوند دهنده و آجر ضد اسید بسیار متفاوت هستند، ساختمان تحت تنش های حرارتی در مدت یک الی دو سال آسیب می بیند.

پوشش دهی بسیار فشرده می تواند باعث بروز مشکلاتی نظیر گسیختگی و شکست آجر مقاوم به اسید شود. بنابراین لازم است درزهای چسبنده در طول فرآیند ملات زنی حفظ شوند.

گرید و فروش آجر اسیدی به چه صورت است ؟

فروش آجر ضد اسید به صورت صنعتی موجود می‌باشد. نوع صنعتی این محصول در بشکه و یا کیسه می‌باشد.

آجر اسیدی این شرکت در گریدهای مختلف عرضه شده و با توجه به نیاز مشتری قابل ارائه است.

  1. آجر اسیدی داخلی
  2. آجر ضد اسید خارجی

قیمت آجر ضد اسید چقدر است ؟

قیمت آجر اسیدی و در کل بسیاری دیگر از مواد معدنی کاملا بستگی به این دارد که شما چه گرید و خلوص از این محصول را برای استفاده نیاز دارید.

محصولات این شرکت هم به صورت وارداتی، از کشورهای شناخته شده در این صنعت بوده و هم بصورت داخلی موجود می‌باشد که با توجه به کیفیتی که شما نیاز دارید ارسال می‌گردد.

لذا برای خرید آجر اسیدی بهتر است قبل از هرچیز کیفیت مورد نیاز خود را مشخص کنید.

ریسک خرید آجر ضد اسید بی کیفیت چیست ؟

اگر در هنگام خرید آجر ضد اسید نسبت به خصوصیات و ویژگیهای لازم آنها آگاهی لازم را دارید و همچنین بر کاربرد هر کدام اشراف کامل دارید ریسکی در خرید شما وجود نخواهد داشت. از طرفی بی دقتی در انتخاب و استفاده از محصول بی کیفیت، منجر به هدر رفتن سرمایه شما شده و بازده کاری شما را پایین خواهد آورد.

چگونه میتوان این محصول را سفارش داد ؟

با توجه به کاربردهای گسترده و تنوع فروش آجر ضد اسید شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و رسیدن به درخواست خود با شرکت برزین گستر در تماس باشید تا با توجه به نیاز خود، با کیفیت ترین و مناسب ترین محصول را با قیمتی مناسب در اختیار شما دهیم.

تماس با شرکت پایا گستر برزین
, , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

1 + 3 =

فرم درخواست

علاوه بر تماس تلفنی ، شما میتوانید درخواست خود را از طریق فرم زیر با ما در میان بگذارید و کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت. همچنین با پیشنهادات و انتقادات سازنده خود، ما را در ارائه هر چه بهتر خدمات یاری فرمایید.

    موارد مرتبط

    فهرست
    Call Now Buttonتماس با ما جهت خرید کالا