ملات ضد اسید سیلیکات پتاسیم ( ملات سیلیکاتی )

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. محصولات
  4. chevron_left
  5. ضد اسید ها
  6. chevron_left
  7. ملات ضد اسید سیلیکات پتاسیم ( ملات سیلیکاتی )
ضد اسید ها>محصولات

ملات ضد اسید سیلیکات پتاسیم در اوایل سال 1950 به صورت تجاری و انبوه تولید شد. در کاربردهای خاصی این مواد نسبت به سیلیکات سدیم ترجیح داده می شوند. در نتیجه تولید انبوه سیلیکات پتاسیم، ملات ها و گروت های جدیدی در بین ملات هایی که استحکام آنها بواسطه یک واکنش شیمیایی انجام می شود، ساخته شدند که در آنها، سیلیکات های پتاسیم جایگزین سیلیکات های سدیم شد.

نام صنعتی : ملات سیلیکات پتاسیم | Potassium Silicate Mortar

نام ها و انواع: ملات ضد اسید سیلیکاتی | گروت سیلیکاتی | ضد اسید پایه سیلیکات | ملات سیلیکات سدیم

ملات ضد اسید سیلیکات پتاسیم
تماس با شرکت پایا گستر برزین
ارسال مواد اولیه
بنر ملات ضد اسید سیلیکات سدیم

انواع ملات ها و گروت های مقاوم در برابر مواد شیمیایی کدامند ؟

ملات ها و گروت های ضد اسید مختلف زیادی وجود دارند که در برابر مواد شیمیایی مقاوم هستند و برای استفاده در کاربردهای خاصی، خواص مخصوص به خود را دارند. این ملات ها عمدتاً در چهار گروه دسته بندی می شوند:

  1. ملات و گروت ضد اسید سیلیکات که به کمک هوا خشک می شوند
  2. ملات ضد اسید سیلیکات سدیم که استحکام آنها بواسطه یک واکنش شیمیایی انجام می شود
  3. ملات و گروت سیلیکات پتاسیم که استحکام آنها بواسطه یک واکنش شیمیایی انجام می شود
  4. ملات و گروت سیلیکات اصلاح شده

ملات و گروت سیلیکات که به کمک هوا خشک می شوند

ملات و گروت سیلیکات که به کمک هوا خشک می شوند، اولین ملات ضد اسید سیلیکاتی بودند که به سادگی و با تهیه مخلوطی از محلول سیلیکات سدیم و مواد افزودنی دیگری مانند آرد سیلیس خالص، خاک رس، سنگدانه سیلیس و  باریت  ساخته می شوند. هنگامی که آب از مخلوط خارج شود، مخلوط سفت می شود.

در نتیجه برای استحکام و شکل گیری باید در معرض هوا یا حرارت قرار بگیرد. آجرچینی با این ملات ها و گروت ها به کندی انجام می شود، زیرا اگر در مدت زمان مشخصی بیش از چهار یا پنج ردیف آجر گذاشته شود، ملات ضد اسید سیلیکاتی از درزهای نازک بیرون می زند.

علاوه بر این، باید خشک کردن این ملات به دقت انجام شود و معمولاً قبل از استفاده از سازه، باید یک دوره 30 روزه به ملات استراحت داد. به دلیل همین مشکلات، ملات ها و گروت هایی که به کمک هوا خشک می شوند، به ندرت برای آجرچینی استفاده می شوند.

ملات و گروت سیلیکات پتاسیم که در برابر مواد شیمیایی مقاوم هستند

ملات ها و گروت های حاوی سیلیکات پتاسیم، کارایی بهتری دارند. این موضوع به این دلیل است که چسبناکی ملات ها و گروت های حاوی سیلیکات سدیم را ندارند. این ویژگی باعث می شود این مواد به ماله نچسبند و راحت تر بر روی سطح اعمال شوند.

همانطور که قبلاً نیز گفته شد، ویسکوزیته ملات پایه سیلیکات پتاسیم به تغییرات دما وابستگی ندارد که باعث می شود این ملات ها، تمایل کمتری به خارج شدن از درزهای آجرها داشته باشند. ملات و گروت های حاوی سیلیکات پتاسیم مقاومت بیشتری در برابر اسیدهای قوی و همچنین سولفاته شدن دارند و در برابر حرارت، مقاومت بیشتری دارند.

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد ملات ها و گروت های حاوی سیلیکات پتاسیم این است که بر خلاف سیلیکات های سدیم، متورم نمی شوند و شوره نمی زنند.

ملات ضد اسید سیلیکات پتاسیم که استحکام آنها بواسطه یک واکنش شیمیایی انجام می شود، به صورت سیستم های دو جزئی متشکل از محلول سیلیکات و یک پودر پرکننده عرضه می شوند. ملات ها و گروت هایی که موجود هستند عمدتاً از عوامل سفت کننده معدنی یا آلی و یا ترکیبی از این دو استفاده می کنند.

خواص سفت شدگی ملات ضد اسید سیلیکات پتاسیم

خواص این ملات ها تا حد زیادی به عامل سفت کننده بستگی دارد. خواصی مانند مقاومت در برابر آب، استحکام، انقباض و میزان جذب به عامل سفت کننده انتخابی وابسته است. به عنوان مثال، عوامل سفت کننده آلی در دماهای بالاتر می سوزند و باعث می شوند میزان تخلخل و جذب افزایش پیدا کند.

اگر عوامل سفت کننده آلی در معرض رطوبت قرار بگیرند، امکان حل شدن دارند که منجر به انقباض مصالح و استحکام کمتر آنها می شود. برای استحکام ملات ضد اسید سیلیکات پتاسیم و گروت هایی که از عوامل سفت کننده آلی استفاده می کنند، زمان بیشتری لازم است، زیرا در دماهای معمولی، برای سه روز یا بیشتر در حالت پلاستیکی باقی می مانند. ملات و گروت هایی که در آنها از عوامل سفت کننده غیرآلی استفاده می شود، معمولاً سریعتر سفت می شوند و مقاومت بیشتری در برابر رطوبت دارند.

همچنین این مصالح در دماهای بالا نمی سوزند. به هنگام خشک شدن این ملات ها، عوامل سفت کننده آلی استحکام و تخلخل ملات را تا حدودی نسبت به عوامل سفت کننده معدنی بهبود می بخشند. اما اگر از ملات ها و گروت ها در کنار عوامل سفت کننده غیر آلی استفاده شود، ساختی مداوم و بدون خطر ناشی از لغزیدن آجرها را خواهیم داشت.

مزایای ملات ضد اسید سیلیکات پتاسیم

مواد ضد اسیدی که از سیلیکات پتاسیم ساخته می شوند، از مزایای فراوانی از جمله نفوذپذیری بسیار کم، ویسکوزیته بالا، مقاومت عالی در برابر آب و مقاومت در برابر ضربه برخوردار هستند و به همین دلیل سیلیکات پتاسیم اصلاً با سیلیکات سدیم قابل مقایسه نیست.

مهم ترین نقطه قوت گروت سیلیکات پتاسیم، قابلیت استفاده از آن در دماهای بالاست. به علت خاصیت ضد خوردگی  ملات پایه سیلیکات پتاسیم ، می توان از این ماده در حضور اسیدهای متفاوت، مایع آبکاری و یا الکترولیت ها استفاده کرد. اسیدهایی که سیلیکات پتاسیم در برابر آنها مقاوم است عبارت اند از اسید سولفوریک، اسید نیتریک، اسید کرومیک، اسید هیپوکلروس، اسید کلروسولفونیک، اسید فرمیک و اسید اگزالیک.

برای ساخت سطوح ضد خوردگی، نصب کفپوش، ساخت لایه روسازی، ساخت کوره، ساخت دودکش، ساخت مخزن ضد اسید و همچنین برای سنگفرش، پر کردن شکاف ها و یا اعمال پوشش، می توان خاک سیلیکات پتاسیم، ملات ضد اسید سیلیکات پتاسیم و یا سیلیکات پتاسیم را با پودرهای خاک رس مخلوط کرد.

امروزه از سیلیکات پتاسیم به عنوان یکی از بهترین مواد ضد اسید و ضد خوردگی یاد می شود، اما در محیط هایی که مواد قلیایی یا مواد نمکی حضور دارند، نباید از سیلیکات پتاسیم استفاده شود زیرا باعث ایجاد واکنش قلیایی می شود.

از سیلیکات پتاسیم معمولاً در ساخت آجرهای ضد اسیدی، کاشی ها، ملات بسترسازی و اتصال مخازن، کفپوش ها، زهکشی ها و فونداسیون بهره می برند. ملات سیلیکات پتاسیم نسبت به اسیدهای اکسنده و غیر اکسنده به جز اسید هیدروفلوئوریک و همچنین گاز کلر مقاومت خوبی دارد.

ملات ساخت شرکت ما قابلیت تحمل دمای بالا را دارد. علاوه بر مقاومت خوب در برابر حرارت، ملات شرکت ما از عملکرد عالی و مقاومت شیمیایی خوبی برخوردار است و برای کاشی کاری با آجرهای ضد اسیدی مناسب است.

ویژگی های ملات پایه سیلیکات پتاسیم

  • استفاده راحت از ملات ضد اسید سیلیکات پتاسیم
  • مناسب برای کاشی کاری با آجرهای ضد اسیدی
  • عملکرد عالی
  • مقاومت در برابر دماهای بالا
  • مقاومت در برابر مواد شیمیایی

موارد استفاده از ملات سیلیکات

ملات سیلیکات پتاسیم عمدتاً برای آجرهای ضد اسیدی و کاشی های ضد اسیدی و همچنین به عنوان ملات بستر و اتصالات برای مخازن، کفپوش ها، زهکشی ها و فونداسیون ها مورد استفاده قرار می گیرد.

مقاومت در برابر مواد شیمیایی

ملات سیلیکات پتاسیم نسبت به اسیدهای اکسنده و غیر اکسنده به جز اسید هیدروفلوئوریک و همچنین گاز کلر مقاومت خوبی دارد.

بنر خرید و فروش ملات ضد اسید سیلیکات سدیم و پتاسیم

آماده سازی ملات

ملات از مخلوط کردن محلول و پودر ساخته می شود. برای حفظ ثبات حین اعمال ملات، نسبت محلول به پودر به هنگام اختلاط باید 1 به 3 قسمت وزنی باشد. با توجه به دمای محیط و شرایط کاری این نسبت می تواند متفاوت باشد.

ملات باید در مقادیر کم آماده شود. برای آماده سازی ملات، ابتدا محلول را کاملاً هم بزنید. سپس محلول را در ظرف مناسبی بریزید و پودر را بیفزایید. با استفاده از یک کاردک یا یک ماله مخلوط را هم بزنید. تا زمانی که به یک مخلوط یکنواخت نرسیده اید باید به هم زدن ادامه دهید. قبل از اینکه ظرف را برای آماده سازی دوباره ملات استفاده کنید، مطمئن شوید که تمام ملات ضد اسید سیلیکات پتاسیم موجود در آن استفاده شده باشد.

آماده سازی سطح

در مواقعی که قصد داریم از مصالح ضد اسیدی استفاده کنیم، نمی توانیم شیب مورد نیاز را تنظیم و یا تغییر دهیم. به همین دلیل سطح سیمانی اولیه باید تراز و هموار، خشک و تمیز و همچنین عاری از هرگونه گرد و غبار، خاک، گریس و روغن باشد.

پخت و سفت شدن ملات

زمانی که پودر و محلول با هم مخلوط می شوند، یک واکنش شیمیایی رخ می دهد که در نتیجه آن، ملات سیلیکات پتاسیم خود به خود سفت می شود. پخت اولیه مخلوط در 6 تا 8 ساعت و در دمای 30 درجه اتفاق می افتد.

پخت نهایی مخلوط در 24 تا 48 ساعت و در دمای 30 درجه اتفاق می افتد. به منظور اطمینان از پخت کامل ملات، بهتر است ملات به مدت 7 روز در دمای 30 درجه قرار داشته باشد. پیش از پخت کامل ملات، پوشش آجری به هیچ وجه نباید با آب تماس داشته باشد.

پخت با اسید

اگر ملات مورد استفاده برای بستر و مصالح با ملات مورد استفاده برای اتصالات متفاوت باشد، ابتدا باید ملات مورد استفاده برای بستر به خوبی پخت شود. قبل از استفاده از ملات مورد استفاده برای اتصالات، باید محل اتصالات و درزها حداقل 72 ساعت با اسید هیدروکلریک اسید 20 تا 25 درصد پخت شوند.

پس از پخت توسط اسید، باقی مانده اسید در محل اتصالات را با آب تمیز شسته و با اختصاص زمان کافی، اجازه دهید این قسمت ها کاملاً خشک شوند. سپس ملات سیلیکات پتاسیم مورد استفاده برای اتصالات را در محل اتصالات بریزید.

ارسال مواد اولیه

گرید و فروش ملات ضد اسید سیلیکات پتاسیم به چه صورت است ؟

فروش ملات ضد اسید سیلیکات پتاسیم به صورت صنعتی موجود می‌باشد. نوع صنعتی این محصول در بشکه و یا کیسه می‌باشد.

ملات سیلیکاتی این شرکت در گریدهای مختلف عرضه شده و با توجه به نیاز مشتری قابل ارائه است.

  1. ملات ضد اسید سیلیکات پتاسیم وارداتی
  2. ملات سیلیکاتی داخلی

قیمت ملات سیلیکات چقدر است ؟

قیمت ملات سیلیکات پتاسیم و در کل بسیاری دیگر از مواد معدنی کاملا بستگی به این دارد که شما چه گرید و خلوص از این محصول را برای استفاده نیاز دارید.

محصولات این شرکت هم به صورت وارداتی، از کشورهای شناخته شده در این صنعت بوده و هم بصورت داخلی موجود می‌باشد که با توجه به کیفیتی که شما نیاز دارید ارسال می‌گردد.

لذا برای خرید ملات ضد اسید سیلیکات پتاسیم بهتر است قبل از هرچیز کیفیت مورد نیاز خود را مشخص کنید.

ریسک خرید ملات ضد اسید سیلیکات سدیم بی کیفیت چیست ؟

اگر در هنگام خرید ملات سیلیکاتی نسبت به خصوصیات و ویژگیهای لازم آنها آگاهی لازم را دارید و همچنین بر کاربرد هر کدام اشراف کامل دارید ریسکی در خرید شما وجود نخواهد داشت. از طرفی بی دقتی در انتخاب و استفاده از محصول بی کیفیت، منجر به هدر رفتن سرمایه شما شده و بازده کاری شما را پایین خواهد آورد.

چگونه میتوان این محصول را سفارش داد ؟

با توجه به کاربردهای گسترده و تنوع فروش ملات سیلیکاتی شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و رسیدن به درخواست خود با شرکت برزین گستر در تماس باشید تا با توجه به نیاز خود، با کیفیت ترین و مناسب ترین محصول را با قیمتی مناسب در اختیار شما دهیم.

تماس با شرکت پایا گستر برزین
, , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

3 + 3 =

فرم درخواست

علاوه بر تماس تلفنی ، شما میتوانید درخواست خود را از طریق فرم زیر با ما در میان بگذارید و کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت. همچنین با پیشنهادات و انتقادات سازنده خود، ما را در ارائه هر چه بهتر خدمات یاری فرمایید.

    موارد مرتبط

    فهرست
    Call Now Buttonتماس با ما جهت خرید کالا