سرب خشک ( سرب آنتیموان دار )

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. محصولات
  4. chevron_left
  5. فلزات
  6. chevron_left
  7. سرب خشک ( سرب آنتیموان دار )
فلزات>محصولات

سرب خشک یا سرب آنتیموان دار از ترکیبات آلیاژی سخت سرب است که با افزودن مقداری از ماده انتیموان به فلز سرب تولید می‌شود. دو نوع خشک و نرم این ماده در صنایع گوناگون کاربردهای متنوعی دارند.

این عنصر شیمیایی که نوعی شبه فلز است، مانند خود سرب دارای جلای فلزی سفید مایل به آبی است. عنصر آنتیموان بسیار شکننده و دارای قابلیت پوسته شدن است که باید در تولیدات صنعتی مورد توجه قرار گیرد.

موارد استفاده از این ماده ترکیبی و کاربردهای فراوان و بسیار متنوعی که دارد، موضوعی است که در مطلب پیش رو به آن خواهیم پرداخت. هم‌چنین با شما درباره فرم و ویژگی‌های این ماده گفتگو می‌کنیم.

نام صنعتی : سرب خشک 

فرمول شیمیایی : Pb

نام ها و انواع: سرب خشک | سرب آنتیموان دار | سرب انتیموانی |سرب آنتیموانی | سرب انتیموان دار

سرب خشک سرب آنتیموان دار سرب انتیموانی
تماس با شرکت پایا گستر برزین
ارسال مواد اولیه
بنر سرب خشک سرب آنتیموان دار سرب انتیموانی

از سرب خشک و کاربردهای آن بیشتر بدانیم!

سرب از عناصر پرکاربرد در دنیای علم و صنعت است. این شبه فلز در حالت پایدار به رنگ ترکیبی آبی و سفید دیده می‌شود. از سرب خشک و سخت، نمونه‌هایی با رنگ‌های زرد و سیاه در حالت ناپایدار نیز در طبیعت دیده شده که اغلب با عناصر دیگر ترکیب می‌شوند.

ریشه لغوی واژه آنتیموان از زبان یونانی و به معنای عنصری است که به تنهایی یافت نمی‌شود. دلیل این نامگذاری را می‌توان به ترکیب فوری و قوی این ماده با سایر عناصر نسبت داد. همان خصوصیتی که باعث کاربرد آن در صنایع گوناگون با محوریت سرب شده است.

در ادامه مطلب به بیان و بررسی این مصارف و کاربردها می‌پردازیم. با ما همراه بمانید.

سرب انتیموان دار : یک ماده و ده‌ها کاربرد!

از این ماده در صنایع زیادی از برق و پوشش کابل گرفته تا کاربردهای نظامی و ساخت ساچمه و گلوله و از مصارف پزشکی هسته‌ای تا استفاده در شیشه و سرامیک و لاستیک و ده‌ها کاربرد مفید دیگر در صنعت و علوم مختلف استفاده‌های فراوانی می‌شود.

با وجود همه این کاربردها، در مواردی نیاز به خواص متفاوتی از این عنصر وجود دارد. مانند هنگامی که نیازمند سختی بیشتر هستیم. در چنین مواردی به ترکیب آن با آنتیموان روی می‌آوریم.

با ۱۰ کاربرد سرب و آلیاژهای آن آشنا شویم!

  • نخستین و بیشترین کاربرد سرب خشک ترکیبی به‌عنوان سخت‌کننده در خازن‌ها است. باطری و مصارف فراوان آن در صنایع اتومبیل‌سازی، بدون هیچ توضیحی به‌روشنی نشانگر اهمیت این ماده استراتژیک در دوران ماست.
  • تولید انواع hall effect و دیودها و نیز استفاده در موج‌یاب‌های مادون قرمز بخشی دیگر از کاربردهای این ماده سخت محسوب می‌شوند.
  • از سرب آنتیموانی در تولید روکش کابل و برای محافظت از خطوط نیرو نیز استفاده‌های زیادی صورت می‌گیرد. خاصیت ضعیف رسانا در این ماده امکان چنین کاربردی را فراهم آورده است.
  • کاربرد آن در صنایع نظامی نظیر جنگ‌‌افزارهای کوچک، فشنگ، گلوله، انواع ساچمه بادی و نیز گلوله‌های رسام بسیار مرسوم است.
  • حروف فلزی چاپ نیز همه از جنس سرب با سختی بالا هستند. ظرافت در ریخته‌گری این ترکیب باعث انتخاب آن برای چنین موردی شده است.
  • روکش صندلی اتومبیل، حاوی مقداری از سرب انتیموان دار بوده که مقاومت و ماندگاری آن را بالا می‌برد.
  • صندلی هواپیما نیز خواص واپسگر آتش را به‌خاطر کاربرد این عنصر داراست.
  • آلیاژهای ضد اصطکاک و باطری‌ها نیز از مصرف‌کنندگان سرب انتیموانی هستند.
  • ترکیبات ضد حریق و لباس‌های واپسگر آتش از دیگر موارد کاربرد این عنصر خاص و پرمزیت هستند.
  • انواع اسباب‌بازی‌های ویژه کودکان با خواص ضد آتش نیز از دیگر موارد کاربرد سرب سخت یا ماده سربی آنتیموان ‌دار هستند.

مراقبت‌های لازم در کاربرد سرب و مشتقات آن!

سرب خشک و نرم و مشتقات و آلیاژهایی که از این عنصر مفید و صنعتی به‌دست می‌آیند، همگی مفید و پرکاربرد هستند، اما این باعث نمی‌شود تا درباره کار با این ماده خاص هشدار ندهیم.

سرب خشک نیز مانند سایر انواع سرب، دارای خواص سمی بوده و به مراقبت‌های خاص و کلیدی هنگام استفاده نیاز دارد.

واکنش‌های شیمیایی سرب و آنتیموان با یکدیگر و با سایر مواد ما را وامی‌دارد تا هنگام استفاده از آن به نکات ایمنی توجه خاص داشته باشیم.

سرب خشک از کجا استخراج می‌شود؟

این ماده نسبتا کمیاب بوده و اغلب در ترکیب با سایر مواد معدنی در طبیعت یافت می‌شود. آنتیموان استخراج‌شده به اشکال گوناگون از قطعات خردشده کوچک و بزرگ، گلوله و نیز ریزدانه و پودر تا قالب‌های ریخته‌گری ‌شده در شکل شمش به دست مشتریان و کاربران می‌رسد.

بلورهای مجزای این ماده را نیز می‌توان در گروه محصولات صنعتی سرب سخت قرار داد.

این ماده ترکیبات دیگری با گوگرد، مس و نقره نیز دارد اما به‌جرات می‌توان گفت پرکاربردترین شکل مصرف آن ترکیب با سرب و تولید سرب آنتیموانی است.

ارسال مواد اولیه

سرب خشک و صنعت ریخته‌گری

ریخته‌گری فلزات تاریخچه کهن و پرباری دارد. پس از نخستین آشنایی بشر با آتش و با بیرون کشیدن فلزات از دل زمین ریخته‌گری، ذوب و ترکیب فلزات گوناگون شکل گرفت.

سهم زیاد این تحول در رشد و پیشرفت انسان و صنایع دست‌ساز نظیر ادوات کشاورزی و جنگی را می‌توان مدیون این بخش از تاریخ دانست. پس از انقلاب صنعتی نیز، ریخته‌گری و صنایع وابسته به آن خوش درخشیدند و توانستند تولیدات و کیفیت آنها را به‌یکباره متحول و دگرگون کنند.

در تمام این ادوار، سرب و مشتقات آن همواره سهم بزرگی از این تحول را به‌دوش کشیده‌اند. ریخته‌گری سرب و ترکیب آن با فلزات و شبه فلزات نیز بخشی از این پروسه عظیم بوده و هست.

ترکیب درصد مشخص و پایینی از انتیموان با سرب که به تولید سرب آنتیموانی منجر می‌شود نیز در دنیای ریخته‌گری فلزات اهمیت زیادی دارد. زیرا تامین‌کننده بخش زیادی از نیاز صنایع کوچک و بزرگ به مواد اولیه بوده و به رشد تولیدات این صنایع کمک بزرگ و موثری می‌کند.

کاربردهای سرب آنتیموان دار ریخته‌گری شده

سرب انتیموان دار از قابلیت ریخته‌گری خوبی برخوردار بوده و شمش و قطعات تولید شده از آن که با روش ذوب و ریخته‌گری و در قالب‌های تحت فشار ساخته می‌شوند، بسیار خوش‌فرم و شکیل هستند.

به همین دلیل نیز از این ماده در ساخت وسایلی استفاده مي‌شود که به ظرافت و دقت در جزئیات نیاز دارند. از جمله انواع زیورآلات، حروف چاپی سربی، کلیشه‌ها و تزئینات ساختمانی فلزی نظیر دستگیره و لولاهای مورد استفاده در ساختمان و غیره .

گرید و فروش سرب خشک به چه صورت است ؟

فروش سرب خشک به صورت صنعتی موجود می‌باشد. نوع صنعتی این محصول در بشکه و یا کیسه می‌باشد.

سرب خشک این شرکت در گریدهای مختلف عرضه شده و با توجه به نیاز مشتری قابل ارائه است.

  1. سرب خشک
  2. سرب آنتیموان دار

قیمت سرب انتیموان دار چقدر است ؟

قیمت سرب انتیموانی و در کل بسیاری دیگر از مواد معدنی کاملا بستگی به این دارد که شما چه گرید و خلوص از این محصول را برای استفاده نیاز دارید.

محصولات این شرکت هم به صورت وارداتی، از کشورهای شناخته شده در این صنعت بوده و هم بصورت داخلی موجود می‌باشد که با توجه به کیفیتی که شما نیاز دارید ارسال می‌گردد.

لذا برای خرید سرب خشک بهتر است قبل از هرچیز کیفیت مورد نیاز خود را مشخص کنید.

ریسک خرید سرب آنتیموان دار بی کیفیت چیست ؟

اگر در هنگام خرید سرب آنتیموان دار نسبت به خصوصیات و ویژگیهای لازم آنها آگاهی لازم را دارید و همچنین بر کاربرد هر کدام اشراف کامل دارید ریسکی در خرید شما وجود نخواهد داشت. از طرفی بی دقتی در انتخاب و استفاده از محصول بی کیفیت، منجر به هدر رفتن سرمایه شما شده و بازده کاری شما را پایین خواهد آورد.

چگونه میتوان این محصول را سفارش داد ؟

با توجه به کاربردهای گسترده و تنوع فروش سرب خشک شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و رسیدن به درخواست خود با شرکت پایا گستر برزین در تماس باشید تا با توجه به نیاز خود، با کیفیت ترین و مناسب ترین محصول را با قیمتی مناسب در اختیار شما دهیم.

سخن پایانی

همانطور که گفتیم سرب خشک یا سرب انتیموان دار را به‌دلیل خواص شیمیایی و ویژگی‌های فیزیکی که دارد در صنایع و علوم گوناگون به‌وفور می‌توان یافت.

در این نوشتار به ذکر موارد زیادی از کاربرد آن پرداختیم. اما شما در آینده به‌احتمال قوی با استفاده‌های دیگری از این ماده صنعتی و پرمصرف نیز روبرو خواهید شد.

خوشبختانه کشور ما با داشتن معادن غنی سرب و صنایع مدرن و به‌روز ترکیبی و ریخته‌گری این ماده، توانسته نیازهای صنایع گوناگون را به این ماده مهم تامین نماید.

تماس با شرکت پایا گستر برزین
, , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

1 + 7 =

فرم درخواست

علاوه بر تماس تلفنی ، شما میتوانید درخواست خود را از طریق فرم زیر با ما در میان بگذارید و کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت. همچنین با پیشنهادات و انتقادات سازنده خود، ما را در ارائه هر چه بهتر خدمات یاری فرمایید.

    موارد مرتبط

    فهرست
    Call Now Buttonتماس با ما جهت خرید کالا