پوشش ضد خوردگی

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. محصولات
  4. chevron_left
  5. ضد اسید ها
  6. chevron_left
  7. پوشش ضد خوردگی
ضد اسید ها>محصولات

در این بخش قصد داریم به طور خلاصه به بررسی سه جزء اصلی تشکیل دهنده پوشش ضد خوردگی بپردازیم. همانطور که در محصولات خود به آنها اشاره کردیم، در ساخت مصالح مقاوم در برابر مواد شیمیایی سه جزء اصلی به کار می رود:

  1. غشاء اولیه که بر روی یک بستر قرار می گیرد
  2. آجر یا کاشی مقاوم در برابر مواد شیمیایی برای محافظت شیمیایی، حرارتی و مکانیکی از غشاء
  3. ملات یا دوغاب مقاوم در برابر مواد شیمیایی برای بسترسازی و اتصال آجرها یا کاشی ها

نام صنعتی : پوشش ضد خوردگی | Acid / Alkali Resistant Brick

نام ها و انواع: کفپوش ضد خوردگی | پوشش ضد اسید

پوشش ضد اسید پوشش ضد خوردگی
تماس با شرکت پایا گستر برزین
ارسال مواد اولیه
بنر پوشش ضد خوردگی

اجزای کلی تشکیل دهنده پوشش ضد خوردگی و یا مصالح مقاوم در برابر مواد شیمیایی  عبارتند از :

  • غشاها
  • مصالح
  • ملات و دوغاب (برای کاشی)

اطلاعات اولیه پوشش ضد خوردگی

هر یک از این اجزا در اشکال، اندازه ها و جنس های مختلفی از جمله ترکیبات معدنی و آلی و حتی فلزی (مانند سرب) وجود دارند. بیشتر مواد آلی، پلیمر یا رزین هایی با وزن مولکولی بالا هستند که در برابر طیف وسیعی از مواد شیمیایی در محدوده حرارتی خاصی مقاومت عالی دارند و از آنها برای پوشش ضد خوردگی استفاده می‌شود.

در طرف دیگر، سیلیکات های قلیایی معدنی قرار دارند که به عنوان ملات و مونولیت استفاده می شوند و تقریباً در دمای بالا در همه محیط ها به جز اسید فلوریدها (HF) و سودهای قوی (NaOH) مقاومت فوق العاده ای دارند. برای این که این سیلیکات ها در مواجهه با این مواد مقاوم باشند، استفاده از آجر کربنی همراه با ملات فوران پر شده از کربن موثر خواهد بود. از نظر شیمیایی، می توان با طراحی و نصب مناسب اجزای مصالح مقاوم در برابر مواد شیمیایی، تقریباً هر شرایط محیطی را مدیریت کرد. در همین راستا ضروری است که چهار دستورالعمل طراحی یا محدودت مواد و اجزای مصالح مقاوم در برابر مواد شیمیایی که پیش از این به آن اشاره شد به دقت دنبال شوند تا کارکردی که این مصالح ارائه می دهند به همان شکل مورد نظر باشد.

غشاء برای پوشش ضد اسید

غشاء یک ماده کلیدی است که به عنوان یک آب بند بین پوشش نفوذپذیر مقاوم در برابر مواد شیمیایی و ملات یا ساختار نگهدارنده عمل می کند. انتخاب یک غشاء خوب به عوامل زیر بستگی دارد:

  1. ترکیب شیمیایی محیط و دمای آن
  2. سفتی بستر
  3. حداکثر ضخامت اقتصادی آجر قابل نصب
  4. فشار داخلی
  5. نرخ خوردگی زیرلایه محافظت نشده در حضور مواد شیمیایی

یک غشاء پوشش ضد خوردگی یا مقاوم در برابر مواد شیمیایی که بر روی یک بستر فولادی یا بتنی کاملاً تمیز اعمال می‌شود، آخرین لایه برای محافظت از آن بستر در برابر حمله شیمیایی و تخریب مواد است.

پس غشاها باید مقاومت شیمیایی بالا در برابر سیالات خورنده، نفوذپذیری کم در برابر یک محیط مشابه و چسبندگی خوبی به بستر داشته باشند. بنابراین، یک غشاء الاستومری که برای کنترل خوردگی اسیدی مخزن فولاد کربنی در زیر آجر ضد اسید استفاده می‌شود، باید هم در برابر مواد خورنده مقاوم باشد و هم یک مانع کامل برای نفوذ مواد خورنده‌ ای باشد که از طریق آجر و ملات به داخل پوشش نفوذ کرده اند.

غشاء پوشش ضد اسید باید در برابر مواد شیمیایی سالم و بدون تأثیر باقی بماند اما داشتن چنین قابلیتی برای استفاده از یک غشاء کافی نیست. زیرا غشاء باید بتواند از رسیدن ماده خورنده به زیرلایه هم جلوگیری کند یا حداقل انتشار آن را به میزان زیادی محدود کند. درست است که مصالحی مانند آجر یا کاشی که از غشاء در برابر دمای بیش از حد و شرایط بد فیزیکی محافظت می کنند اما خود غشاء نیز به نوبه خود از بستر در برابر آسیب های محیطی محافظت می کند.

این نوع از مصالح یک نمونه کلاسیک از تعامل چند ماده با هم است که در آن، خواص مواد در یک مجموعه به طور بسیار مفیدی با هم ترکیب می شوند.

مصالح در پوشش ضد خوردگی

مصالح بکار رفته در پوشش های ضد اسید مانند غشاها، اجزای حیاتی در ساخت و ساز مصالح مقاوم در برابر مواد شیمیایی هستند. طبق تعریف سازمان استاندارد ASTM، مصالح مقاوم در برابر مواد شیمیایی به مواد غیر فلزی چندجزئی (شیشه ای یا غیر شیشه ای) گفته می شود که در فرآیندهای صنعتی عمدتاً برای کاربردهایی استفاده می شوند که به مقاومت شیمیایی، حرارتی و مکانیکی نیاز داریم.

این ملات ها هم در سازه های مقاوم در برابر مواد شیمیایی مانند آسترهای پشت آجر ضد اسید و هم در آسترهای مقاوم در برابر مواد شیمیایی مانند آسترهای آجر ضد اسید یا کاشی مورد استفاده برای کفپوش و مخازن فرآیند استفاده می شوند. اگر به موانعی برای جلوگیری از نفوذ سیالات (مایع یا گاز) نیاز باشد، مصالح مورد استفاده در پوشش های ضد خوردگی باید همراه با غشاهایی استفاده شوند که مستقیماً بر روی بسترهای آماده شده اعمال می شوند.

نصب اکثر مصالح با قرار دادن آجر یا کاشی همراه با ملات یا دوغاب مقاوم در برابر مواد شیمیایی انجام می شود که این ملات با توجه به شرایط محیطی مورد نظر انتخاب می شود. برای کاربردهای مختلف صنعتی که به مقاومت بالایی در برابر خوردگی شیمیایی، فرسایش، سایش، و دماهای بالا نیاز هست، مصالح متنوعی موجود هستند.

در مقایسه با ترکیبی از مصالح در پوشش های ضد خوردگی مقاوم در برابر مواد شیمیایی با ملات ها و غشاها، عملاً هیچ گروه دیگری از مواد مهندسی نمی توانند چنین مجموعه وسیعی از شرایط نامطلوب را تحمل کند. این کامپوزیت های مقاوم در برابر مواد شیمیایی در برابر اسیدهای خورنده، سود ها، نمک ها و حلال ها در محدوده وسیعی از pH، غلظت ها و دماهای موجود در صنعت کاربرد دارند.

مصالح مورد استفاده در پوشش های ضد اسید یا مواد مقاوم در برابر مواد شیمیایی انواع مختلفی دارند:

  • آجر ضد اسید (سنگ رس قرمز، خاک نسوز)
  • آجر کربنی
  • بلوک شیشه ای بوروسیلیکات اسفنجی
  • آجر عایق آلومینای بالا
  • آجر سیلیکاتی
  • آجر و بلوک با ترکیبات ویژه (چینی، بازالت، کاربید سیلیکون، گرانیت، هیدرولیک قالب گیری شده با فشار)
  • کاشی پوشش ضد اسید (معدنی، سرامیک، چینی لعابدار)

در ساخت و ساز مواد مقاوم در برابر مواد شیمیایی، هر کدام از این مصالح حوزه کاربرد مخصوص به خودشان را دارند. صنایع مختلف می توانند با بهره بردن از این مواد متنوع، تقریباً با تمام مشکلات شیمیایی و حرارتی که به عنوان محدودیت های طراحی پوشش ها و سازه های مقاوم در برابر مواد شیمیایی شناخته می شوند، مقابله کنند.

ملات و دوغاب برای آجر و کاشی پوشش های ضد خوردگی

ملات های مقاوم در برابر مواد شیمیایی برای آجر ضد اسید یا آجر کربنی و همچنین دوغاب برای کاشی، سومین جزء مهمی هستند که کامپوزیت سه بخشی پوشش ضد اسید یا مقاوم در برابر مواد شیمیایی را تکمیل می کنند. بادوام ترین سازه ها و پوشش های مقاوم در برابر مواد شیمیایی از غشاهای غیرقابل نفوذی استفاده می کنند که از زیرلایه پوشیده شده با مصالح متصل به ملات یا دوغاب محافظت می کند.

بسته به شرایطی که مصالح قرار است در آن به کار برده شود، آجر یا کاشی ممکن است مستقیماً روی غشاء اولیه اعمال شود یا ممکن است بر روی یک لایه ملات یا دوغابی اعمال شود که بر روی سطح غشاء قرار داده شده است. ملات ها و دوغاب های مقاوم در برابر مواد شیمیایی مورد استفاده در این مصالح به سه دسته کلی تقسیم می شوند:

  1. سیلیسی
  2. رزینی
  3. گوگردی

رزین های فنولیک، فوران، اپوکسی، پلی استر و وینیل استر، ملات های رزینی مورد استفاده در ساخت پوشش ضد خوردگی یا مقاوم در برابر مواد شیمیایی هستند. انتخاب درست یک ملات مقاوم در برابر مواد شیمیایی و همچنین انتخاب درست آجر یا کاشی، مصالح نهایی را در برابر هر محیط خورنده داغی که در صنعت با آن مواجه می شود، مقاومت می کند.

هنگامی که این مصالح مقاوم در برابر مواد شیمیایی توسط یک پیمانکار ماهر و با تجربه نصب می شوند، نتیجه نهایی، مقرون به صرفه ترین سیستم ضد خوردگی موجود در حال حاضر خواهد بود.

خرید و فروش پوشش ضد اسید

حفاظت از ساختار تاسیسات

همانطور که هر مدیر خوب می داند، تعویض مصالح ساختار کف می تواند بسیار گران باشد و کار را مختل کند. در مکان هایی که اسیدها یا سود ها با غلظت های بالایی وجود دارند، بتن محافظت نشده می تواند به سرعت شکسته و حتی از بین برود. به منظور حفاظت از استحکام ساختار بتن مورد استفاده در کف تأسیسات، انتخاب درست و با دقت یک پوشش ضد اسید و نصب حرفه ای آن ضروری است و می تواند هزاران نفر را از آسیب محافظت کند و باعث صرفه جویی در تعمیرات شود.

بهترین پوشش ضد خوردگی چیست؟

انتخاب پوشش ضد اسیدی برای هر تاسیساتی متفاوت خواهد بود زیرا که میزان نیاز هر کدام از این تاسیسات برای کفپوش ضد اسیدی متفاوت است. خوشبختانه شرکت برزین گستر یکی از کامل ترین مجموعه از کفپوش رزینی و کاشی با کارایی بالا را در بازار در اختیار دارد. کارشناسان ما می توانند شما را در انتخاب انواع مختلفی از کفپوش های محافظ برای مناطق مختلفی در محل کارتان راهنمایی کنند.

مقاومت شیمیایی پوشش اپوکسی

مقاومت شیمیایی رزین های اپوکسی در برابر اکثر مواد بسیار خوب است. این مقاومت از پیوندهای اتری و آمینی ناشی می شود که مولکول اپوکسی پخت شده را تشکیل می دهند. رزین اپوکسی در برابر طیف وسیعی از pH شامل اسیدهای قوی تا سودهای قوی، شرایط اکسید کننده و کاهش دهنده، محیط های آبی و غیرآبی و دماهای بالا و پایین از خود مقاومت شیمیایی نشان می دهد.

با بررسی میزان مقاومت رزین اپوکسی در برابر مواد شیمیایی در آزمایشگاه ها، مشخص شده است که انتخاب عامل پخت مناسب نقش مهمی در تعیین مقاومت شیمیایی سیستم رزین اپوکسی دارد.

بسته به کار و محیط کاری، بسیاری از مشاغل به پوشش ضد خوردگی و کفپوش مقاوم در برابر مواد شیمیایی نیاز دارند. کفپوش های مقاوم در برابر مواد شیمیایی یه طیف وسیعی از کارخانه ها از جمله مراکز تولید با استفاده از سوزاندن مواد و مناطقی که نیاز به حفظ مقررات FDA و دولتی دارند این قابلیت را ارائه می دهند تا محیط آنها در برابر عناصر خورنده مقاوم باشد.

اکثر کفپوش های تجاری و صنعتی مقاوم در برابر مواد شیمیایی که در بازار موجود هستند، بر پایه رزین اپوکسی هستند. در چنین صنعت مهمی، یک پیمانکار با تجربه ابتدا فضای شما و نحوه استفاده از آن را ارزیابی می کند و سپس مخلوط های رزین اپوکسی را به نحوی انتخاب و ایجاد می کند که در برابر مواد شیمیایی خاصی که در معرض آن قرار می گیرد، مقاوم باشند. در هر صورت باید قبل از نصب از مزایا و معایب کفپوش های مقاوم در برابر مواد شیمیایی آگاه باشید.

مانند سایر مواد کفپوش ها، کفپوش اپوکسی مقاوم در برابر مواد شیمیایی دارای مزایای مختلفی است که آن را به یک انتخاب محبوب تبدیل می کند. نواقصی نیز در این کفپوش وجود دارد اما ما احساس می کنیم که غلبه بر آنها آسان است.

مزایای کفپوش های مقاوم در برابر مواد شیمیایی

قبل از تصمیم گیری نهایی برای انتخاب کفپوش، اطمینان حاصل کنید که خواسته ها و شرایط محیط خود را که قرار است در آن کفپوش قرار بگیرد، کاملاً درک و بررسی کرده اید. بنابراین، در ادامه نگاهی به برخی از برجسته ترین مزایا و معایب کفپوش های مقاوم در برابر مواد شیمیایی می اندازیم:

سطح بهداشتی و تمیز

کفپوش های اپوکسی یک سطح کاملاً صاف را در اختیار شما قرار می دهند. علاوه بر اینکه این پوشش ضد خوردگی در برابر مواد شیمیایی مورد استفاده در محیط کاری شما مقاوم هستند، تمیز کردن آنها نیز بسیار آسان است و هیچ درزی برای پذیرایی از میکروب ها یا سایر آلاینده ها در آنها مشاهده نمی شود.

سختی پوشش ضد خوردگی

اپوکسی یکی از سخت ترین موادی است که می توانید روی زمین محیط خود نصب کنید. بنابراین، می تواند برای سال ها بدون اینکه از جانب فشارهای شدیدی از جمله ماشین های سنگین مانند لیفتراک و تجهیزات متحرک آسیب ببیند، مقاومت کند.

طول عمر

انتظار می رود با مراقبت و نگهداری مناسب، پوشش های مقاوم در برابر مواد شیمیایی برای بتن حداقل یک دهه دوام بیاورند. با توجه به مشاهدات، برخی از کفپوش های اپوکسی بیش از بیست سال با حداقل بازسازی یا تعمیر دوام آورده اند.

رنگ بندی و سبک های متنوع

اگر به دنبال پوشش ضد اسیدی هستید که بتواند ظاهر و احساس محیط را بهبود بخشد، کفپوش اپوکسی مقاوم در برابر مواد شیمیایی را می توان به گونه‌ای طراحی کرد که جذابیت و زیبایی را به محیط شما بیاورد. از رنگ های شاخص گرفته تا سبک متالیک چرخشی چشم‌نواز، کفپوش های اپوکسی طراحی های زیادی را شامل می شوند. برای اطلاعات بیشتر، پست وبلاگ قبلی در مورد مزایا و معایب کفپوش اپوکسی فلزی را بخوانید.

ارسال مواد اولیه

کفپوش اپوکسی چیست؟

کفپوش اپوکسی کفپوشی است که از مواد چسبنده (اپوکسی) که زیردسته ای از مواد گرماسخت هستند ساخته شده است. این کفپوش که یک محصول شیمیایی به حساب می آید، از رزین اپوکسی و یک عامل پخت تشکیل شده است.

از آنجایی که کفپوش اپوکسی دارای خواص شیمیایی است، برای استفاده در مناطقی مانند مناطق حاوی مواد غذایی مناسب نیست. به دلیل دارا بودن حلال های شیمیایی، استفاده از آن در مناطق دیگر مضر خواهد بود. همچنین مدت زمانی که می توان از آنها استفاده کرد، محدود خواهد بود.

اپوکسی یا کاشی: پوشش ضد اسید چیست؟

کاشی سرامیکی ضد اسیدی؛ این محصول یک نوع کفپوش بادوام و بهداشتی است که قابلیت استفاده برای مدت های طولانی را داراست و در بسیاری از مناطق صنعتی، به ویژه در تأسیسات مرتبط با مواد غذایی از آن استفاده می شود.

از نظر خواص حرارتی، مکانیکی و شیمیایی، کاشی سرامیکی ضد اسیدی دوام زمین هایی که در معرض مواد شیمیایی خشن قرار دارند را به میزان بسیار زیادی بهبود می بخشد. برای اطمینان از شرایط بهداشتی لازم در شرکت ها، زمین تمیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

به خصوص در شرکت هایی که در زمینه مواد غذایی فعالیت می کنند، باید بالاترین شرایط بهداشتی در کف مجموعه رعایت شده باشد تا از خراب نشدن مواد اولیه و محصولات اطمینان حاصل شود. در واقع با احقاق این مهم، مواد غذایی به روشی سالم تولید، پردازش و ذخیره می شوند.

کاشی سرامیکی ضد اسیدی خاصیت ضد باکتریایی دارد و از رشد باکتری ها روی زمین جلوگیری می کند. از آنجایی که تمیز کردن آن بسیار آسان است، می توان آن را به راحتی تمیز و نگهداری کرد. به لطف ساختار سطحی مات، لغزیدن و سر خوردن روی آنها بی معنی است، بنابراین به پرسنل کمک می کند تا بسیار راحت تر کار کنند.

از آنجایی که این پوشش های ضد خوردگی در دماهای بالا پخت می شوند، می توان از آنها برای مدت های طولانی استفاده کرد.

مزایای کاشی ضد اسیدی چیست؟

کاشی ضد اسیدی مزایای بسیار زیادی برای مشاغل مختلف دارد. به دلیل مقاومت شیمیایی، در برابر مواد مورد استفاده در خط تولید مقاومت نشان می دهد. همچنین به محافظت از زمین و دیوارهای محیط های کاری کمک می کند. این پوشش ضد اسید ویژگی های مخصوصی دارند:

  • به دلیل دارا بودن قابلیت استفاده برای مدت های طولانی، در برابر سایش و پارگی مقاوم و مقرون به صرفه هستند.
  • در برابر فشارهای سنگین مقاومت می کنند. به همین دلیل برای مناطقی که کارگران از ماشین هایی مانند لیفتراک استفاده می کنند، ایده آل هستند.
  • به دلیل لغزنده و سر نبودن، ایمنی کارمندان یا مشتریان را تضمین می کنند
  • جلوگیری از رشد باکتری و ایجاد شرایطی بهداشتی در فرآیندهای تولید
  • به دلیل ساختارش با محیط زیست، سازگار هستند
  • چون این پوشش های ضد خوردگی با استفاده از مواد طبیعی تولید می شوند، با گذشت زمان و استفاده طولانی تغییر رنگ نمی دهند
  • تمیز کردن آنها آسان است و مطابق با استانداردهای بهداشتی نیازی به تلاش زیادی ندارد
  • در برابر دمای بالا مقاوم هستند

گرید و فروش پوشش ضد خوردگی به چه صورت است ؟

فروش پوشش ضد اسید به صورت صنعتی موجود می‌باشد. نوع صنعتی این محصول در بشکه و یا کیسه می‌باشد.

پوشش ضد خوردگی این شرکت در گریدهای مختلف عرضه شده و با توجه به نیاز مشتری قابل ارائه است.

  1. پوشش ضد خوردگی داخلی
  2. پوشش ضد اسید وارداتی

قیمت پوشش ضد اسید چقدر است ؟

قیمت پوشش ضد اسید و در کل بسیاری دیگر از مواد معدنی کاملا بستگی به این دارد که شما چه گرید و خلوص از این محصول را برای استفاده نیاز دارید.

محصولات این شرکت هم به صورت وارداتی، از کشورهای شناخته شده در این صنعت بوده و هم بصورت داخلی موجود می‌باشد که با توجه به کیفیتی که شما نیاز دارید ارسال می‌گردد.

لذا برای خرید پوشش ضد خوردگی بهتر است قبل از هرچیز کیفیت مورد نیاز خود را مشخص کنید.

ریسک خرید پوشش ضد خوردگی بی کیفیت چیست ؟

اگر در هنگام خرید پوشش ضد اسید نسبت به خصوصیات و ویژگیهای لازم آنها آگاهی لازم را دارید و همچنین بر کاربرد هر کدام اشراف کامل دارید ریسکی در خرید شما وجود نخواهد داشت. از طرفی بی دقتی در انتخاب و استفاده از محصول بی کیفیت، منجر به هدر رفتن سرمایه شما شده و بازده کاری شما را پایین خواهد آورد.

چگونه میتوان این محصول را سفارش داد ؟

با توجه به کاربردهای گسترده و تنوع فروش پوشش ضد اسید شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و رسیدن به درخواست خود با شرکت برزین گستر در تماس باشید تا با توجه به نیاز خود، با کیفیت ترین و مناسب ترین محصول را با قیمتی مناسب در اختیار شما دهیم.

تماس با شرکت پایا گستر برزین
, , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

6 + 2 =

فرم درخواست

علاوه بر تماس تلفنی ، شما میتوانید درخواست خود را از طریق فرم زیر با ما در میان بگذارید و کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت. همچنین با پیشنهادات و انتقادات سازنده خود، ما را در ارائه هر چه بهتر خدمات یاری فرمایید.

    موارد مرتبط

    فهرست
    Call Now Buttonتماس با ما جهت خرید کالا