گرافیت کم سولفور ( کک گرافیتی )

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. محصولات
  4. chevron_left
  5. کک و گرافیت
  6. chevron_left
  7. گرافیت کم سولفور ( کک گرافیتی )
کک و گرافیت>محصولات

گرافیت کم سولفور محصولی است که از کک نفتی تهیه شده، که در کوره گرافیتی قرار داده شده و در دمای بالا فرآوری می شود. در صنعت فولادسازی، کک نفت گرافیتی بهترین افزودنی کربنی برای ذوب کاری است. همچنین کک نفتی کم سولفور تا حدی می تواند جای ضایعات گرافیتی را بگیرد و تقاضای بازار هر ساله افزایش یابد.

کک نفتی گرافیتی شده با خلوص بالا از کک نفتی با کیفیت بالا و در دمای بسیار بالا ساخته می شود. محتوای گوگرد یکی از مهمترین موارد در کک GPC است، که از 0.03٪ تا 0.05٪ متغیر است. به عنوان یک ماده کربنی با خلوص بالا، مشخصه های آن محتوای بالای کربن، گوگرد کم، خاکستر و تخلخل کم است.

نام صنعتی : گرافیت کم سولفور | Low Sulfur Graphite

نام ها و انواع: کک نفتی گرافیته | کک گرافیتی | گرافیتایز پترولیم کک | کک نفتی گرافیتی | Graphite Petroleum Coke | کک GPC

گرافیت کم سولفور کک نفتی گرافیتی
تماس با شرکت پایا گستر برزین
ارسال مواد اولیه
گرافیت کم سولفور بنر

گرافیت کم سولفور چیست ؟

گرافیت کم سولفور با قرار دادن کک نفتی با خلوص بالا در کوره گرافیت زا ایجاد می شود، پس از حدود 3000 درجه دمای بالا برای ایجاد کک نفتی، ساختار لایه ای آمورف از بلور کربن به درون لایه شش وجهی کربن بلورین، یعنی کک نفتی، وارد گرافیت می شود.

این فرآیند گرافیت زایی نامیده می شود و کک نفتی که با استفاده از گرافیت زایی اصلاح شده، کک نفتی گرافیتی شده نامیده می شود.

این ماده دارای کربن بالا، گوگرد کم، خاکستر کم و تخلخل کم می باشد. این ماده می-تواند به عنوان کربن ده / افزودنی کربن (کربن دهنده) برای تولید فولاد با کیفیت بالا، چدن و پوشش های آلیاژی، که نیاز به گوگرد کم دارد، استفاده شود.

همچنین به دلیل دارا بودن کربن زیاد می تواند در صنایع پلاستیک و لاستیک به عنوان ماده افزودنی نیز استفاده شود. همچنین می توان از آن برای تولید مواد درزگیر و روان کننده، برس های برقی، ترمزهای ترکیبی و غیره استفاده کرد.

محتوای گوگرد کک نفتی کلسینه معمولاً در رسیدن به زیر 1/0٪ دشوار است، زیرا دمای فرآیند کک نفتی کلیسینه حدود oC 1300 است، در این شرایط، گوگرد واقعی حذف شده از کک نفتی بسیار اندک است.

گرافیتی شدن می تواند به دمای 2500 درجه سانتیگراد برسد و بسیاری از محتوای گوگرد را از بین ببرد، که می تواند کمتر از 0.03٪ باشد، و محتوای نیتروژن به اندازه PPM 100 کاهش یابد.

با توجه به محتوای کم گوگرد و نیتروژن، ذرات گرافیت کم سولفور شده به طور گسترده ای به عنوان مواد کربورانت در صنایع فولاد و ریخته گری استفاده می شوند، به خصوص برای محیط زیست و صنعت با نیاز بالا برای خواص فولاد، اساسا ذرات کک گرافیتی شده به عنوان کربورانت انتخاب می شوند.

انواع کک گرافیتی کدامند ؟

تنوع دانه بندی ، میزان کربن موجود ، درصد سولفور ، روش تخلیص آن منجر شده تنوع چشمگیری در این محصول شاهد باشیم که بسته به شرایط کاربردی درحوزه های مختلف صنایع به عنوان کربن¬ده (کربن دهنده ) برای تولید فولاد با کیفیت بالا، چدن و آلیاژ استفاده کرد. همچنین می¬توان از آن در پلاستیک و لاستیک به عنوان ماده افزودنی استفاده کرد.

  • گرافیت GPC
  • گرافیت سولفور کم
  • گرافیتایز پترولیم کک
  • پترولیم کک گرافیتی

 از موارد مهمی که به آنها باید توجه کرد موارد زیر است .

  • F.C : میزان کربن موجود ( Fixed Carbon )
  • Ash : خاکستر
  • V.M : مواد فرار ( Volatile matter )
  • Moisture : رطوبت
  • Size : دانه بندی

خصوصیات گرافیت کم سولفور چیست ؟

اول، می تواند مقدار محتوای فریت چدن را بدون تثبیت کننده پرلیتی تا حد زیادی افزایش دهد. دوم، می تواند درصد گرافیت شکل V و VI را هنگام استفاده افزایش دهد. سوم، در مقایسه با بهبود شکل گرافیت کروی، افزایش زیاد مقدار گرافیت کروی می تواند باعث کاهش استفاده از عامل جوانه زنی گران قیمت برای تنظیم میکرو ابعاد شود و به میزان قابل توجهی در هزینه صرفه جویی کند.
اندازه دانه: mm 1-5، mm 1-3، mm 1-4.

ویژگی ها کک گرافیتی

مشخصه های گرافیت کم سولفور شده:

  1. کربن دهی گرافیتی شدن با گوگرد کم دارای نرخ تجزیه و نرخ جذب بسیار بالایی است و می تواند به بیش از 90٪ برسد.
  2. دارای کربن بالا، گوگرد کم، نیتروژن کم و اجزای به شدت مضر است.
  3. افزودن جوانه گرافیت به فولاد مذاب و آهن مذاب، همراه با توزیع یکنواخت تر و دانه ریزتر در فولاد مذاب و آهن مذاب، به طوری که عملکرد بسیار عالی و پایدار باشد.

ویژگی های اصلی

  • خاکستر کم، گوگرد کم، مقاومت کم
  • نیتروژن کم
  • جذب خوب

مشخصات گرافیت کم سولفور

  1. گرافیت کم سولفور دارای کربن بالا حداقل 99% تا 98.5%
  2. دارای گوگرد کم حداکثر 0.05%
  3. دارای نیتروژن کم PPM 200-PPM 300
  4. دمای گرافیتی شدن بین oC 2500-3500

مزایای استفاده از گرافیت کم سولفور

1)خلوص بالا

  • کنترل پایداری مواد اولیه از منابع معدنی
  • معرفی تجهیزات تمام اتوماتیک فرآیند برای اطمینان از سازگاری محصول

2) عملکرد خوب

  • مقدار گرافیت کروی را در چدن گره ای به طور قابل توجهی افزایش داده و باعث افزایش گرافیت سازی می-شود.
  • جوانه زنی کریستال گرافیتی آهن مذاب را افزایش داده و گرافیت را در زمینه برای توزیع یکنواخت تر اصلاح می کند.

3)طبقه بندی خوب

  • طبقه بندی محصولات مختلف، به منظور ارائه افزایش کربن سفارشی

4) صرفه جویی در هزینه

  • میزان مصرف آهن را کاهش داده، مصرف قراضه را افزایش داده و در هزینه مواد اولیه را صرفه جویی می-کند.
کک نفتی گرافیتی

کاربرد کک نفتی گرافیتی در کجاست ؟

كك نفتی گرافيتی شده به طور گسترده در صنايع مورد استفاده قرار مي گيرد و به عنوان کربن دهنده در متالورژي، ريخته گيري و چدن ریزی استفاده می شود.

گرافیت کم سولفور براي ساختن بوته های دما بالا در ذوب کاری، روانسازها در صنعت مكانيك، الكترودها و مغز مداد استفاده مي شود. این ماده می تواند به عنوان کربن ده (کربن دهنده) برای تولید فولاد با کیفیت بالا، چدن و آلیاژ استفاده شود. همچنین می توان از آن در پلاستیک و لاستیک به عنوان افزودنی استفاده کرد.

کک نفتی گرافیتی شده به طور گسترده ای در مواد نسوز پیشرفته و پوشش ها برای صنایع متالورژی، تثبیت کننده مواد پیروتکنیک صنعتی نظامی، مغز مداد برای صنایع سبک، برس کربن برای صنعت برق، الکترود برای صنعت باتری، کاتالیزور برای صنعت کود شیمیایی و غیره استفاده می شود.

گرافیت کم سولفور عمدتا برای متالورژی و ریخته گری مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند محتوای کربن را در ذوب و ریخته گری فولاد بهبود بخشد، همچنین می تواند مقدار فولاد قراضه را افزایش داده و مقدار آهن خام را کاهش دهد، یا به هیچ وجه از آهن قراضه استفاده نکند. همچنین می توان از آن برای پدال ترمز و مواد اصطکاکی استفاده کرد.

گرافیت کم سولفور به طور گسترده ای به عنوان کربورانت در صنعت فولاد سازی و صنعت ریخته گری دقیق، به عنوان عامل کاهش باروری در صنعت ریخته گری، عامل احیاکننده در صنعت متالورژی و به عنوان یک نوع نسوز و غیره استفاده می شود. کک نفتی گرافیتی می تواند جوانه زنی گرافیت در آهن مایع را گسترش داده، مقدار گرافیت کروی را افزایش داده و ساختار و کیفیت آهن خاکستری را بهبود بخشد.

کاربرد صنعتی

• کربن دهی برای صنعت متالورژی.
• عامل احیایی صنایع شیمیایی.
• ریخته گری احیایی.
• نسوزها

از آنجایی که به عنوان ماده جوانه زا و کربن ده عمل می کند، از گرافیت کم سولفور در ذوب کاری فولاد خاص و فرآیند ریخته گری دقیق استفاده می شود، به خصوص برآورده ساختن نیاز به محصول با کیفیت و کنترل دقیق محتوای گوگرد در چدن نشکن و صنعت ریخته گری چدن خاکستری.

این ماده همچنین به عنوان عامل احیاکننده در راکتور هسته ای، جاذب فلزات سنگین در سیستم تصفیه فاضلاب و مواد اولیه کاتد گرافیتی در سلول الکترولیز آلومینیومی استفاده می شود.

در صنعت فولاد سازی، گرافیت کم سولفور بهترین ماده افزودنی کربنی برای ذوب کاری است. ثانیاً، کک نفتی گرافیتی تا حدی می تواند جای ضایعات گرافیتی را بگیرد و تقاضای بازار هر ساله افزایش یابد.

کک نفتی گرافیتی تولید شده / GPC بر ضعف های ناپایداری کوره آچسون سنتی غلبه می کند، از این رو تبدیل به اولین انتخاب بسیاری از شرکت های تولیدی از قبیل ریخته گری با قدرت باد، شرکت تولیدی ریخته-گری با انگیزه خودکار، ریخته گری انرژی هسته ای و غیره شده است.

کک GPC به طور گسترده ای در ذوب کاری ویژه و فرآیند ریخته گری مورد استفاده قرار می گیرد، به ویژه برآورده ساختن نیاز شدید به محتوای کم گوگرد و نیتروژن در صنعت ریخته گری چدن نشکن و چدن خاکستری. همچنین از کک نفتی کم سولفور به عنوان جاذب فلزات سنگین در سیستم تصفیه فاضلاب و مواد اولیه کاتد گرافیتی در سلول الکترولیز آلومینیومی استفاده می شود.

کاربردها

1) به طور گسترده ای در کارهای ذوب کاری، ریخته گری های دقیق به عنوان کربن ده ها استفاده می شود؛

2) در ریخته گری ها به عنوان عامل اصلاح کننده برای افزایش مقادیر گرافیت کروی یا بهبود ساختار چدن خاکستری مورد استفاده قرار می گیرد و بدین ترتیب درجه چدن خاکستری را ارتقا می دهد؛

3) عامل احیا / احیاکننده در صنایع شیمیایی؛

4) مواد نسوز و غیره.

گرافیت کم سولفور مي تواند به عنوان كربن ده (کربن دهنده) براي توليد فولاد با كيفيت بالا، چدن و آلياژ استفاده شود. همچنین می توان از آن در پلاستیک و لاستیک به عنوان ماده افزودنی استفاده کرد.

  1. ناخالصی های کم تر در چدن؛
  2. انتخاب صحیح کربن دهنده کک نفتی گرافیتی شده می تواند هزینه ریخته گری را کاهش دهد.
  3. کربن دهنده کک نفتی گرافیتی ماده افزودنی کمکی ضروری برای تولید فولاد با کیفیت بالا است.
  4. همچنين مي توان از آن به عنوان ماده افزودني براي توليد محصولات ديگر مانند لنت ترمز به عنوان مواد اصطكاكی نيز استفاده كرد.
  5. کربن دهنده با کیفیت بالا پس از فرآیند گرافیتی شدن، تحت درجه حرارت بالا؛
  6. آرایش اتم های کربن در ریزساختار گرافیت
ارسال مواد اولیه

کک نفتی گرافیتی چگونه تولید می شود ؟

کک نفتی گرافیتی تولید شده، میزان نیتروژن کمتر از PPM100، محتوای گوگرد کمتر از 0.01٪ دارد. محتوای کم گوگرد و نیتروژن گرافیتی شده، مواد خام کک نفتی کلسینه شده را تشکیل می دهند، سپس گرافیتی شدن کامل را از طریق فرآیند گرافیتی پیوسته تحت دمای بالا، حداقل oC 2800، طی می کنند.

پس از آن، از طریق خرد کردن، غربالگری و طبقه بندی، به درخواست مشتریان، اندازه ذرات مختلف را بین 0 تا 50 میلی متر در اختیار مشتری قرار میگیرد.

در تولید گرافیت کم سولفور از کک نفتی با کیفیت بالا به عنوان ماده اولیه استفاده می کند و پس از پالایش گرافیتی شدن در دمای بالا، درجه حرارت کوره به 3000 درجه سانتیگراد رسیده و شکل مولکولی کربن کک نفتی از یک آرایش نامنظم به یک آرایش یکنواخت شش ضلعی تغییر می یابد. کک نفتی می تواند در آهن مذاب بهتر تجزیه شود.

گرافیت کم سولفور با گرم کردن کک نفتی در دمای 2500 تا 3000 درجه سانتیگراد در کوره آچسون ساخته می شود. این ماده در تولید فولاد با کیفیت بالا و محصولات ریخته گری استفاده می شود.

گرید و فروش گرافیت کم سولفور به چه صورت است ؟

فروش گرافیت کم سولفور به دو صورت آزمایشگاهی و صنعتی موجود می‌باشد. نوع صنعتی این محصول در بشکه و نوع آزمایشگاهی آن بصورت گرمی به فروش می‌رسد.

کک گرافیتی این شرکت در گریدهای مختلف عرضه شده و با توجه به نیاز مشتری قابل ارائه است.

  1. کک نفتی گرافیتی کم سولفور
  2. گرافیت کم سولفور
  3. کک گرافیتی

قیمت کک گرافیتی چقدر است ؟

قیمت کک گرافیتی و در کل بسیاری دیگر از مواد معدنی کاملا بستگی به این دارد که شما چه گرید و خلوص از این محصول را برای استفاده نیاز دارید.

محصولات این شرکت هم به صورت وارداتی، از کشورهای شناخته شده در این صنعت بوده و هم بصورت داخلی موجود می‌باشد که با توجه به کیفیتی که شما نیاز دارید ارسال می‌گردد.

لذا برای خرید کک GPC بهتر است قبل از هرچیز کیفیت مورد نیاز خود را مشخص کنید.

ریسک خرید گرافیت کم سولفور بی کیفیت چیست ؟

اگر در هنگام خرید گرافیت کم سولفور نسبت به خصوصیات و ویژگیهای لازم آنها آگاهی لازم را دارید و همچنین بر کاربرد هر کدام اشراف کامل دارید ریسکی در خرید شما وجود نخواهد داشت. از طرفی بی دقتی در انتخاب و استفاده از محصول بی کیفیت، منجر به هدر رفتن سرمایه شما شده و بازده کاری شما را پایین خواهد آورد.

چگونه میتوان این محصول را سفارش داد ؟

با توجه به کاربردهای گسترده و تنوع فروش گرافیت کم سولفور شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و رسیدن به درخواست خود با شرکت پایا گستر برزین در تماس باشید تا با توجه به نیاز خود، با کیفیت ترین و مناسب ترین محصول را با قیمتی مناسب در اختیار شما دهیم.

تماس با شرکت پایا گستر برزین
, , , , , , , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

6 + 3 =

فرم درخواست

علاوه بر تماس تلفنی ، شما میتوانید درخواست خود را از طریق فرم زیر با ما در میان بگذارید و کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت. همچنین با پیشنهادات و انتقادات سازنده خود، ما را در ارائه هر چه بهتر خدمات یاری فرمایید.

    موارد مرتبط

    فهرست
    Call Now Buttonتماس با ما جهت خرید کالا