سرب نرم ( سرب کارگاهی )

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. محصولات
  4. chevron_left
  5. فلزات
  6. chevron_left
  7. سرب نرم ( سرب کارگاهی )
فلزات>محصولات

سرب نرم از فلزات پرمصرف در صنایع مختلف است. اغلب ما از این فلز تنها نمونه معدنی آن را می‌شناسیم، در حالی‌که سرب کارگاهی یا بازیافتی نیز امروزه بخش بزرگی از مصارف صنعتی را پوشش می‌دهد.

کاربرد این ماده در موارد گوناگون و ارزش بالای آن از نظر صنعتی باعث شده تا بازیافت آن در بسیاری از کشورهای صنعتی بخشی از برنامه کارگاهی تهیه و تولید در صنایع باشد.

در کشور ما نیز استفاده فراوانی از فلز سرب صورت می‌گیرد و به همین دلیل، کاربرد سرب کارگاهی در بسیاری مقاطع عملی و پرطرفدار است.

نام صنعتی : سرب نرم | Lead

فرمول شیمیایی : Pb

نام ها و انواع: سرب نرم | سرب کارگاهی 

سرب نرم سرب کارگاهی
تماس با شرکت پایا گستر برزین
ارسال مواد اولیه
بنر سرب کارگاهی بنر سرب نرم

در این مطلب:

  • مروری بر مشخصات و کاربردهای فلز سرب خواهیم داشت.
  • سرب نرم یا سرب کارگاهی را به شما معرفی می‌کنیم.
  • از کاربردهای این ماده بیشتر با هم گفتگو می کنیم.

از فلز سرب و خواص آن بیشتر بدانیم!

سرب از فلزات سنگین با خواص و ویژگی‌های صنعتی است. عدد چگالی بالا، قابلیت ریخته‌گری و چکش خواری زیاد، دمای ذوب مناسب و مزیت‌های فراوان دیگر در این ماده باعث شده تا آن را به‌عنوان یکی از پرکاربردترین فلزات مورد استفاده در صنایع مورد استفاده قرار دهیم.

در کنار همه این موارد، خاصیت عدم عبور تشعشعات هسته‌ای در این فلز، امکان استفاده از آن در پزشکی هسته‌ای و اتاق‌های رادیولوژی و تصویربرداری با اشعه را فراهم آورده است.

اما کماکان بیشترین کاربرد این فلز در صنعت است. از ساختمان سازی و عمران تا صنایع انتقال آب و لوله‌سازی، رنگ‌آمیزی و لعاب ظروف، الکترونیک و ده‌ها مورد دیگر شمش سرب و کاربردهای آن را می‌بینیم.

اما آیا این میزان مصرف سرب را تنها با استخراج آن از معدن و جداسازی آن از سایر فلزات و مواد ترکیبی می‌توان جبران کرد؟

چگونه ضمن تولید کمتر، مصرف زیاد سرب در صنایع را پوشش دهیم؟

با صنعتی شدن جهان، مصارف گوناگون سرب در همه کشوره روزبه‌روز در حال افزایش است. با توجه به زیاد شدن تعداد اتومبیل در دنیا و کاربرد این عنصر در باتری‌ ماشین از اصلی‌ترین دلایل این افزایش به‌شمار می‌رود.

از طرفی تلاش برای کم کردن ضایعات موجود از این فلز در محیط نیازمند راه حلی مناسب است. شیوه‌ای که با بکارگیری آن هم از محیط زیست حفاظت بیشتری می‌شود و هم سرب موجود بهتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بازیافت این ماده و تولید سرب نرم ، راه حلی آسان و منطقی برای این مشکل است. به این ترتیب، نیاز صنایع به این ماده تامین می‌شود و مقدار زیادی از ضایعاتی که محیط زندگی ما را تهدید می‌کنند کاسته می‌شود.

مزیت دیگر این روش استفاده از درجات خلوص انتخابی و سهولت کاربرد آن است.

در ادامه مطلب شما را با سرب کارگاهی و شیوه تولید آن آشنا می‌کنیم.

سرب نرم یا کارگاهی چیست و چگونه به‌دست می‌آید؟

سرب گرچه به شکل خالص نیز در طبیعت وجود دارد اما میزان آن بسیار کم بوده و کفاف نیازهای ما را نمی‌دهد. جداسازی سرب از سایر مواد و دیگر فلزاتی که با آن ترکیب شده‌اند فرایندی وقت‌گیر و هزینه‌بر است. اما نیاز به این ماده در صنایع هم موردی نیست ک بتوان به‌آسانی از آن چشم‌پوشی کرد!

چاره چیست؟

امروزه بیشتر از نصف مصارف سرب را انواع بازیافتی تشکیل می‌دهد که خوشبختانه کیفیت لازم را هم دارد. مراحل انجام این کار هم از استخراج معدنی آن با انفجارها و مراحل دشوار استخراج،  بسیار آسان‌تر و به‌مراتب کم‌خطرتر است. مقدار ماده به‌دست آمده از آن هم به‌خوبی از عهده تامین نیازهای صنایع گوناگون برمی‌آید.

مراحل تولید سرب یا کارگاهی در یک نگاه

کوره‌های دوار محل مناسبی برای بازیافت سرب از سایر ترکیبات و ضایعات هستند. این ضایعات که با نام قراضه نیز خوانده مي‌شوند به بخش‌هایی از قطعات فلزی گفته می‌شود که به دلایلی از قبیل شکستگی و تغییر حالت، پوسیدگی یا هر مورد دیگر از کاربرد اصلی خود خارج شده‌اند.

این نوع قطعات که در حالت ضایعات مفید و قابل استفاده نیستند، پس از بازیافت به فلز خالص و سپس شمش سرب تبدیل شده و مجددا در صنایع به‌کار گرفته می‌شوند. عمل بازیافت و تشکیل فلز سرب با خلوص بالا در کوره‌های دوار انجام می‌شود.

محصولات این کوره‌ها در دو نوع نرم و سخت تهیه می‌شود.

ارسال مواد اولیه

چرا عمل بازیافت سرب تا این حد پرطرفدار است؟

بازیافت سرب عملی اقتصادی و کاملا مقرون به صرفه است. جداسازی سرب از موادی که بخش عمده آن را همین فلز تشکیل می‌دهد، نسبت به تفکیک آن از میان ده‌ها ماده دیگر به‌مراتب آسان‌تر است. مثلا باتری‌های بازیافتی دارای مقدار زیادی سرب کاربردی و در دسترس هستند.

کافی است آن را وارد مراحل بازیافت نموده و فلز موجود در آن را جداسازی و مورد استفاده قرار دهیم. اما در کل از هر دو این روش‌ها برای جداسازی و بازیابی سرب نرم یا سرب کارگاهی استفاده می‌شود.

کارخانجات مخصوص تولید سرب نرم، قطعات ضایعات فلزی حاوی سرب را در کوره‌هایی با دمای بسیار بالا ذوب می‌کنند. سپس با تنظیم دما روی نقطه ذوب این ماده، آن را از سایر مواد و فلزات جداسازی می‌کنند. تفکیک  این ماده با خارج کردن سایر مواد اضافه ادامه یافته و تا رسیدن به سرب با درجات بالای خلوص ادامه می‌يابد.

سرب تولیدی از این طریق را می‌توان مستقیما به بازار کار عرضه کرد.

راه دیگر برای استفاده از این ماده تولید و بازیافت شده، وارد کردن آن به فرایند تصفیه است. مسیری که قادر است ضمن تصفیه سرب آن را به درجه خلوص بالا و اعجاب‌آوری برساند.

رقم خلوص ۹۸.۵٪ و بیشتر از آن در این پروسه، رضایت صنعتگران و کاربران را از این ماده تامین کرده و به‌خوبی قادر است نیازهای کارگاه‌ها و کارخانجاتی را تامین کند که به سرب خالص و باکیفیت برای تولیدات خود احتیاج دارند.

از مصارف سرب نرم چه می‌دانیم؟

سرب نرم یا بازیافتی به‌دلیل داشتن خلوص بالا در اغلب مواردی کاربرد دارد که از سرب استخراجی استفاده می‌شود. بیش از ۷۵٪ از سرب مصرفی در باتری‌های ماشین و روکش کابل‌ها بازیافت شده و به مصارف گوناگون صنعتی می‌رسد. از جمله کاربردهای این نوع مواد، صنایع ساختمانی و ساخت فولاد مورد نیاز در آنهاست.

گرید و فروش سرب نرم به چه صورت است ؟

فروش سرب کارگاهی به صورت صنعتی موجود می‌باشد. نوع صنعتی این محصول در بشکه و یا کیسه می‌باشد.

سرب نرم این شرکت در گریدهای مختلف عرضه شده و با توجه به نیاز مشتری قابل ارائه است.

  1. شمش سرب نرم
  2. شمش سرب کارگاهی

قیمت سرب کارگاهی چقدر است ؟

قیمت سرب نرم و در کل بسیاری دیگر از مواد معدنی کاملا بستگی به این دارد که شما چه گرید و خلوص از این محصول را برای استفاده نیاز دارید.

محصولات این شرکت هم به صورت وارداتی، از کشورهای شناخته شده در این صنعت بوده و هم بصورت داخلی موجود می‌باشد که با توجه به کیفیتی که شما نیاز دارید ارسال می‌گردد.

لذا برای خرید سرب نرم بهتر است قبل از هرچیز کیفیت مورد نیاز خود را مشخص کنید.

ریسک خرید سرب نرم بی کیفیت چیست ؟

اگر در هنگام خرید سرب کارگاهی نسبت به خصوصیات و ویژگیهای لازم آنها آگاهی لازم را دارید و همچنین بر کاربرد هر کدام اشراف کامل دارید ریسکی در خرید شما وجود نخواهد داشت. از طرفی بی دقتی در انتخاب و استفاده از محصول بی کیفیت، منجر به هدر رفتن سرمایه شما شده و بازده کاری شما را پایین خواهد آورد.

چگونه میتوان این محصول را سفارش داد ؟

با توجه به کاربردهای گسترده و تنوع فروش سرب کارگاهی شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و رسیدن به درخواست خود با شرکت پایا گستر برزین در تماس باشید تا با توجه به نیاز خود، با کیفیت ترین و مناسب ترین محصول را با قیمتی مناسب در اختیار شما دهیم.

کلام پایانی

در این مطلب مروری بر خواص سرب و مصارف گوناگون آن داشتیم. ضمن اینکه بر نقش مهم این فلز در صنایع گوناگون، مصارف سرب نرم و شیوه تولید و بازیافت آن از ضایعات تاکید کردیم.

از دلایل پرطرفدار بودن این روش ، جلوگیری از هدر رفت مواد و فلزات است. ضمن اینکه صنایع و مصرف کنندگان این ماده را از عملیات سنگین استخراج و هزینه‌های جانبی معاف می‌کند.

هم چنین یادآور شدیم که فواید زیست محیطی ناشی از این بازیافت هم در سال‌های اخیر بر رونق و رواج این روش تولید سرب افزوده است.

در انتها بار دیگر یادآور می‌شویم کارگاه‌های صنعتی و تولیدی که دارای مصارف سرب کارگاهی هستند می‌توانند این ماده را از طریق شرکت برزین گستر خریداری نمایند.

تماس با شرکت پایا گستر برزین
, , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

5 + 2 =

فرم درخواست

علاوه بر تماس تلفنی ، شما میتوانید درخواست خود را از طریق فرم زیر با ما در میان بگذارید و کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت. همچنین با پیشنهادات و انتقادات سازنده خود، ما را در ارائه هر چه بهتر خدمات یاری فرمایید.

    موارد مرتبط

    فهرست
    Call Now Buttonتماس با ما جهت خرید کالا