شمش نیکل خالص ( ورق نیکل )

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. محصولات
  4. chevron_left
  5. فلزات
  6. chevron_left
  7. شمش نیکل خالص ( ورق نیکل )
فلزات>محصولات

شمش نیکل خالص ( ورق نیکل ) از مواد پرمصرف و کاربردی در بسیاری صنایع کوچک و بزرگ است. از مهم‌ترین مصارف آن نقش سازه‌ای این ماده است.

نزدیکی خواص نیکل به آهن هم کاربرد آن در صنایع ساختمانی و عمران را تاحد زیادی افزایش داده است.

خواصی از قبیل مقاومت بالای این عنصر در کنار رنگ زیبا و درخشش فوق‌العاده نیکل نیز استفاده از آن برای آبکاری و پوشش فلزات را ممکن و ارزش کاربردی آن در بخش تزئینات را بالا برده است.

استفاده کاربردی از آند نیکل در موارد بسیار دیگری از صنایع گوناگون هم موضوع بحث ما در این متن خواهد بود.

نام صنعتی : شمش نیکل ، ورق نیکل | Ni Ingots

فرمول شیمیایی : Ni

نام ها و انواع: شمش نیکل خالص | آند نیکل | وزق نیکل خالص | آند نیکل اینکو کانادا | آند نیکل فالکون نروژ | نیکل سومیتو ژاپن | نیکل روسی

نیکل خالص ورق نیکل آند نیکل
تماس با شرکت پایا گستر برزین
ارسال مواد اولیه
بنر نیکل خالص ورق نیکل آند نیکل

در این مطلب می‌خوانیم:

  • از نیکل و کاربردهای آن چه می‌دانید؟
  • شمش خالص نیکل: از بازار تا صنعت!

ورق نیکل : نشکن و مقاوم !

نیکل از جمله مواد مصرفی در صنایع گوناگون است که به‌دلیل خصوصیاتی مثل چکش خواری و مقاومت در برابر ضربه، از آن استفاده‌های فراوانی می‌شود.

شباهت‌های زیادی نیز بین این ماده با با عناصری مثل آهن و کبالت وجود دارد که باعث شده تا کاربردهای مشابهی با آنها نیز داشته و در رشته‌های کاری مشابهی از این ماده استفاده‌هی فراوانی صورت گیرد.

در ادامه مطلب به مواردی می‌پردازیم که شمش نیکل خالص ( ورق نیکل ) در تهیه و کاربرد آنها موثر بوده و در عمل فواید زیادی نصیب صنایع گوناگون می‌کند.

شمش نیکل خالص و کاربردهای متنوع!

اگر بخواهیم همه مصارف نیکل و آلیاژهای آن را بیان کنیم بی‌شک در مطلبی به این کوتاهی نخواهد گنجید. اما بیان برخی از اصلی‌ترین کاربردهای آن می‌تواند به آشنایی بیشتر با این ماده جالب به ما کمک کند. بعضی از این موارد استفاده و فواید کاربردی عبارتند از:

  • تولید فولاد زنگ نزن 

از عمده‌ترین کاربردهای این ماده در قالب سوپر آلیاژ پایه نیکل، مصارف ساختمانی است. منظور از سوپر آلیاژ در صنعت، ترکیبات کاربردی مفیدی است که با محاسبه درصدهای ترکیبی، بهترین تولیدات را برای استفاده در صنایع عرضه می‌کنند.

نیکل در صنایع عمرانی به شکل فولاد زنگ نزن به‌کار می‌رود. استحکام آن در دماهای بالا و پایین خوب است و از این نظر جزو فلزهای سازه‌ای عالی محسوب می‌شود. اما به‌دلیل قیمت بالا اغلب از جایگزین‌های آن مانند آهن و فولاد استفاده می‌شود.

از طرفی درجه مقاومت بالای این ماده در برابر اکسیداسیون باعث شده استقبال بالایی از آن در حوزه صنایع گوناگون از جمله پروسه‌های عمرانی و ساختمانی صورت گیرد.

  • آند نیکل

آند نیکل در قالب شمش نیکل خالص و ساچمه‌ای در بازار صنایع قابل تهیه است. این ماده اغلب در باتری اتومبیل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیگر کاربردهای شمش و ورق نیکل

  • صنایع هوا فضا

نیکل در ساخت مواد و تجهیزات مربوط به صنایع هوا فضا بسیار کاربردی است. تحمل دمای بالا و فشارهای محیطی در این ماده باعث شده تا از آن در صنایع فضایی نیز استفاده شود.

  • تهیه سکه‌های پول و فلزکاری اشیاء تهیه شده از برنج و آهن

از دیگر مصارف شمش نیکل خالص ( ورق نیکل ) ، کاربرد آن در تهیه سکه و پوشش‌ سکه‌های آهنی و برنجی است. نیکل با خاصیت چکش‌خواری این نقوش را حک کرده و با مقاومت بالا آنها را در طول زمان حفظ می‌کند.

  • نیکل و ساخت شیشه!

شیشه‌های سبز و تزئینی که با ترکیبی از نیکل و ماده شیشه‌گری ساخته می‌شوند نمونه‌ای دیگر از موارد کاربرد این ماده صنعتی هستند. این شیشه‌های سبزرنگ و زیبای حاوی نیکل، در مصارف هنری و ساختمانی کاربردهای زیادی دارند. نمونه‌هایی از این نوع شیشه الوان را در موزه و کارگاه‌های هنری می‌توان دید.

  • صنایع ریخته گری و ساخت قطعات با استفاده از  ورق نیکل.

بخش عمده شمش نیکل خالص ( ورق نیکل ) تولید شده در کشور ما به مصرف ساخت فولاد ترکیبی می‌رسد که به‌دلیل خواص بی‌نظیر و زنگ نزدن کاربردهای زیادی نیز دارد. از این بخش اغلب در برشکاری و ساخت قطعات صنعتی استفاده می‌شود.

مابقی این ماده هم به شکل شمش خالص نیکل در ریخته‌گری، آبکاری، صنایع مدرن باتری‌سازی و اتومبیل‌های برقی مدرن نیز مصارف گوناگونی دارد.

  • ساخت و ریخته‌گری زینت‌آلات

از دیگر مواردی که از شمش نیکل خالص در آن استفاده می‌شود پوشش‌دهی فلزات یا آبکاری است که در ساخت وسایل زینتی و زیورآلات هم کاربردهای زیادی دارد. جنس یکپارچه و نرم نیکل ریخته‌گری شده، استفاده از آن را برای چنین کاربردهایی مناسب نموده است.

ارسال مواد اولیه

آلیاژسازی و تولید محصولات مختلف از  نیکل در ترکیب با دیگر فلزات!

از ورق نیکل ( شمش خالص نیکل ) استفاده‌های زیادی می‌شود. خواص ویژه این ماده امکان کاربرد آن را در شرایط شیمیایی و فیزیکی متنوعی فراهم آورده است.

با این وجود در صنایع گوناگون گاهی نیاز به موادی با خواص و ویژگی‌های متفاوت پیدا می‌شود.

خوشبختانه نیکل قابلیت بالایی برای ترکیب با سایر فلزات نظیر مس، آهن، کروم و مولیبدنوم دارد. در این حالت، ماده یا آلیاژ جدیدی با مشخصات تازه‌ ساخته می‌شود که در موارد وسیع‌ و متنوعی کاربرد دارد.

در این بخش از مطلب به نمونه‌هایی از این مواد ترکیبی و کاربردهای آنها می‌پردازیم:

  • وجود خواص مغناطیسی بیشتر در ترکیبات آلیاژی باعث می‌شود بتوان از‌ آنها در ساخت ترانسفورماتور و القاگرها مفید استفاده نمود.
  • برخی از این آلیاژها با درجه انبساط حرارتی پایین برای استفاده در انواع ترموستات مناسب هستند.
  • آلیاژ ترکیبی نیکل و کروم هم با داشتن درجه مقاومت الکتریکی و نقطه ذوب بالا بدون هیچ‌گونه مشکلی از نظر گرمایش و جریان الکتریکی در ساخت انواع توستر و بخاری برقی کاربرد دارد.
  • محصولات مقاوم در برابر خوردگی و اسید، از ترکیب شمش نیکل خالص و ماده مولیبدنوم تهیه می‌شوند. این نمونه‌ها در پمپ‌ها، دریچه‌ مخازن تحت فشار، واشر، مبدل‌های حرارتی و محصولات لوله‌کشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. زیرا در این قطعات و ابزارها شرایط ویژه و تحت فشار بودن بخش‌های مختلف نیاز به ماده‌ای مقاوم و بادوام مانند نیکل را پدید آورده است.

گرید و فروش شمش نیکل به چه صورت است ؟

فروش شمش نیکل خالص به صورت صنعتی موجود می‌باشد. نوع صنعتی این محصول در بشکه و یا کیسه می‌باشد.

آند نیکل این شرکت در گریدهای مختلف عرضه شده و با توجه به نیاز مشتری قابل ارائه است.

  1. شمش نیکل خالص
  2. آند نیکل
  3. ورق نیکل خالص
  4. نیکل اینکو کانادا
  5. آند نیکل فالکون نروژ
  6. نیکل سومیتو ژاپن
  7. نیکل روسی

قیمت شمش نیکل خالص است ؟

قیمت ورق نیکل خالص و در کل بسیاری دیگر از مواد معدنی کاملا بستگی به این دارد که شما چه گرید و خلوص از این محصول را برای استفاده نیاز دارید.

محصولات این شرکت هم به صورت وارداتی، از کشورهای شناخته شده در این صنعت بوده و هم بصورت داخلی موجود می‌باشد که با توجه به کیفیتی که شما نیاز دارید ارسال می‌گردد.

لذا برای خرید ورق نیکل بهتر است قبل از هرچیز کیفیت مورد نیاز خود را مشخص کنید.

ریسک خرید شمش نیکل بی کیفیت چیست ؟

اگر در هنگام خرید شمش نیکل خالص نسبت به خصوصیات و ویژگیهای لازم آنها آگاهی لازم را دارید و همچنین بر کاربرد هر کدام اشراف کامل دارید ریسکی در خرید شما وجود نخواهد داشت. از طرفی بی دقتی در انتخاب و استفاده از محصول بی کیفیت، منجر به هدر رفتن سرمایه شما شده و بازده کاری شما را پایین خواهد آورد.

چگونه میتوان این محصول را سفارش داد ؟

با توجه به کاربردهای گسترده و تنوع فروش شمش نیکل خالص شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و رسیدن به درخواست خود با شرکت پایا گستر برزین در تماس باشید تا با توجه به نیاز خود، با کیفیت ترین و مناسب ترین محصول را با قیمتی مناسب در اختیار شما دهیم.

سخن آخر

در پایان این نوشتار بار دیگر یادآوری می‌کنیم که ورق نیکل ( شمش نیکل ) دارای خواص ویژه و متمایزی بوده و در صنایع گوناگون کاربردی است.

از پروژه‌های ساختمانی و هوافضا تا زیور آلات تزئینی و از سازه‌های فولاد زنگ‌نزن تا ریخته‌گری قطعات نیکلی، همه جا رد پای این فلز و آلیاژهای مختلف آن دیده می‌شود.

خواص مفیدی مانند مقاومت در مقابل ضربه و چکش خواری، شکل‌پذیری و دوام بالا در برابر خوردگی در فلز نیکل وجود دارد. استفاده از همین خاصیت‌هاست که میزان کاربرد نیکل را در صنایع گوناگون بالا برده‌ است.

صنعتگران و تولیدکنندگان عزیز کشورمان نیز می‌توانند از این ماده در همه موارد فوق استفاده نمایند.

برای تهیه نیکل مورد نیاز هم امکان برقراری ارتباط با سایت‌های فروش یا خرید از طریق حضوری به‌آسانی فراهم شده است.

تماس با شرکت پایا گستر برزین
, , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

3 + 3 =

فرم درخواست

علاوه بر تماس تلفنی ، شما میتوانید درخواست خود را از طریق فرم زیر با ما در میان بگذارید و کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت. همچنین با پیشنهادات و انتقادات سازنده خود، ما را در ارائه هر چه بهتر خدمات یاری فرمایید.

    موارد مرتبط

    فهرست
    Call Now Buttonتماس با ما جهت خرید کالا