گروت اپوکسی ( گروت g3 )

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. محصولات
  4. chevron_left
  5. ضد اسید ها
  6. chevron_left
  7. گروت اپوکسی ( گروت g3 )
ضد اسید ها>محصولات

گروت اپوکسی متشکل رزین اپوکسی و سنگدانه است. ترکیب این دو ماده باعث ایجاد دوام، سختی و مقاومت خوب در برابر آب در محصول نهایی می شود. در مواقعی که گروت دائماً در معرض لرزش های زیاد، آب، مواد شیمیایی و گرما باشد، به دلیل خواصی مانند پخت سریع، چسبندگی قوی و مقاومت شیمیایی، گروت اپوکسی گزینه بسیار مناسبی است.

استاندارد ANSI (ANSI A118.3) یکی از مهم ترین نشانه های محصول با کیفیت است که برای بررسی گروت های اپوکسی مختلف باید آن را در نظر بگیرید.

نام صنعتی : گروت اپوکسی | Epoxy Grout

نام ها و انواع: گروت جی 3 | گروت جی 2 | گروت g3 | گروت بیس پلیت

گروت اپوکسی گروت g3
تماس با شرکت پایا گستر برزین
ارسال مواد اولیه
بنر گروت اپوکسی گروت g3

گروت اپوکسی چیست؟

گروت اپوکسی مورد استفاده در صنعت، یک مخلوط تشکیل شده از رزین اپوکسی و سنگدانه های مهندسی شده است. این گروت در برابر اثرات مخرب ناشی از خوردگی شیمیایی، حرارت، رطوبت، لرزش، فشارهای دینامیکی مکرر و سایر تنش های عملیاتی و محیطی مقاومت بسیار خوبی دارد.

این خصوصیات باعث کاربرد زیاد این گروت در ورق زیرستون ماشین آلات و سایر تجهیزات سنگین مورد استفاده در کاربردهای صنعتی شده است. دلیل استفاده زیاد از گروت g3 و موارد گفته شده، دوام و عمر بالای این گروت است که باعث اطمینان از اتصال ایمن واحدها به بالشتک متصل به پایه بتنی می شود.

گروت اپوکسی در انواع متفاوتی در دسترس است. به دلیل چسبندگی قوی، مقاومت شیمیایی و عملکرد یکنواخت گروت های اپوکسی ، عمدتاً از آن به جای گروت سیمانی استفاده می شود.

گروت سیمانی چیست ؟

گروت سیمانی متشکل از آب، سیمان و ماسه است. گروت های سیمانی متفاوتی از جمله گروت سیمانی با ساییدگی زیاد و گروت سیمانی با پخت سریع وجود دارند که در کاربردهای صنعتی مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

گروت سیمانی برای ساخت یک سطح جامد تحمل کننده فشار بین صفحات ورق زیرستون و قسمت های تحتانی به کار برده می شود که حتی می تواند فشار وارده را بر روی بتن زیرین پخش کند.

به عنوان مثال، وقتی شما یک ستون را نصب می کنید و از ضخامت خاصی از گروت سیمانی در زیر آن استفاده می کنید، فشار کلی وارده بر ستون به زیربنای بتنی انتقال پیدا می کند. گروت سیمانی در کاربردهای مختلفی برای بسترسازی و ایجاد استحکام به عنوان پایه، سطح تحمل کننده فشار استاتیک و قاب های فولادی مورد استفاده قرار می گیرد.

زمان استفاده از گروت اپوکسی

گروت های اپوکسی جایگزین بسیار خوبی برای گروت های سیمانی در کاربردهای زیادی شده اند. اما گروت اپوکسی بهترین گروت برای اطمینان از نصب ایمن و تثبیت تجهیزات صنعتی در محیط های دشوار و دینامیک بالا می باشد. به دلیل چسبندگی قوی، عملکرد یکنواخت و مقاومت شیمیایی بیشتر گروت اپوکسی نسبت به گروت های سیمانی، این گروت ها بهتر می توانند شرایط دشوارتر را تحمل کنند.

کاربرد گروت اپوکسی و گروت g3

گروت اپوکسی به یک جایگزین بسیار رایج برای گروت های سیمانی در کاربردهای بسیار زیادی تبدیل شده است. تعدادی از کاربردهای رایج این گروت در ادامه آورده شده اند:

مهاربندی ماشین آلات سنگین توسط گروت

گروت جی 3 باعث انتقال فشار و تنش بین ورق زیرستون و قسمت های تحتانی و در نتیجه تامین ایمنی و مهاربندی اجزاء مختلف حین فعالیت ماشین آلات می شود. گروت سیمانی معمولاً در شرایطی مورد استفاده قرار می گیرد که فشار و تنش های استاتیک بر دستگاه وارد شوند.

این موضوع به این دلیل است که احتمال ایجاد ترک در گروت های سیمانی بسیار بیشتر است و همین موضوع نیز می تواند باعث خساراتی همچون ایجاد حفره، نشتی و همچنین از بین رفتن تراز و یکنواختی ورق های زیرستون شود.

اگر از گروت اپوکسی در ماشین گروتینگ استفاده کنیم، ارتعاشات کنترل شده و از بین می روند، از ایجاد حرارت زیاد در داخل سیستم جلوگیری می شود و قسمت مورد نظر در برابر اثرات شیمیایی مخرب ناشی از مواد قلیایی، روغن ها، اسیدها و حلال ها مقاوم می شود. علاوه بر موارد گفته شده، انقباض گروت g3 ذاتاً کم است و همین امر نیز باعث حفظ تراز و یکنواختی اجزاء می شود.

ترمیم زیرسازهای آسیب دیده توسط گروت جی 3

ماشین آلات سنگینی همچون ماشین های تراش، آسیاب ها و جرثقیل ها باعث فرسودگی دستگاه ها می شوند. این فرسودگی می تواند در دراز مدت بر پایه های سیمانی نگه دارنده آنها تاثیر منفی بگذارد.

می توان از گروت اپوکسی مهندسی شده که جریان پذیری خوبی دارند برای تعمیر و پر کردن شکاف هایی استفاده کرد که قبلاً توسط سیمان گروتینگ شده بودند. در واقع استفاده از یک گروت مستحکم در تجهیزات سنگین باعث کاهش زمان از کار افتادگی تجهیزات و افزایش بازده آنها می شود.

اتصال و استحکام قسمت های تحتانی

قسمت تحتانی به آن قسمتی از ماشین گفته می شود که به طور مستقیم بر روی پایه بتنی قرار می گیرد و توسط پیچ به ورق زیرستون ماشین و یا سایر تجهیزات سنگین متصل می شود. گروت اپوکسی نقش انتقال دهنده فشار و تنش در بین قسمت های تحتانی را دارد.

این انتقال تنش تحت هر شرایط محیطی باعث حفظ تراز، یکنواختی و پایداری این صفحات می شود. اگر روش های درستی برای استفاده از گروت اپوکسی به کار برده شوند، گروت g3 به راحتی در بین صفحات قرار می گیرد و در مقایسه با گروت های سیمانی سنتی، عمر مفید بیشتری دارد.

هم گروت سیمانی و هم گروت اپوکسی به نحوی ساخته شده اند که قابلیت تحمل فشار و تنش را داشته باشند. در واقع استفاده از مواد پرکننده به عنوان یک جامد ساختاری چنین خاصیتی را به این گروت ها می بخشد.

مخلوطی که در ساخت آن از یک پودر خشک استفاده می شود، زمانی قابل استفاده است که قوام و استحکام مورد نظر را پیدا کند. چنین مخلوطی را می توان پس از استحکام کامل و در حالت جامد و به صورت بسته بندی شده استفاده کرد و در موارد دیگر می توان این مخلوط را قبل از استحکام کامل و در حالت سیال و به صورت یک مایع استفاده کرد.

بیشتر گروت ها حاوی یک جزء غیر انقباض هستند. این موضوع به این معنی است که پس از استحکام و سفتی گروت، یک زیرساختار قوی تشکیل می شود.

هم گروت سیمانی و هم گروت g3 مزایای خود را به همراه دارند. در ادامه جزئیات بیشتری از تفاوت بین این دو گروت مورد بحث قرار گرفته است.

گروت های صنعتی: تفاوت گروت سیمانی با گروت اپوکسی

برای تحمل فشارهای زیاد در هر کاربرد صنعتی، به نوع خاصی از گروت نیاز هست تا یک اتصال قوی و با دوام بوجود آورد. گروت های سیمانی و گروت اپوکسی دو گروه اصلی از گروت هایی هستند که در کاربردهای صنعتی از آنها استفاده می شود.

هر دو گروت، بسیار مستحکم هستند اما هر کدام نقاط قوت و نقاط ضعف خاص خود را به همراه دارند. بر اساس سهولت استفاده، نقاط قوت، نقاط ضعف و محدودیت های هر کدام از گروت های گفته شده، شما می توانید برای انتخاب مناسب ترین گروت با شرکت برزین گستر در تماس باشید.

گروت سیمانی

در گروت سیمانی، از پودر سیمان به عنوان اتصال دهنده استفاده می شود. برای ساخت گروت سیمانی، آب به پودر سیمان اضافه می شود و با هم مخلوط می شوند. برای اطمینان از اینکه گروت حالت چسبنده داشته باشد و به خوبی به سطح بچسبد، نباید میزان آب اضافه شده به سیمان از مقدار مشخصی بیشتر باشد.

کاربرد و نقاط قوت گروت سیمانی

عملکرد ایده آل گروت سیمانی در بازه دمایی بین 50 تا 90 درجه فارنهایت خواهد بود. اما سیمان های خاصی با ترکیبات خاصی وجود دارند که قادر به تحمل دماهای بسیار بالاتر یا پایین تری نیز هستند که این نوع سیمان ها برای کار در دماهای سرد یا گرم مناسب هستند.

جریان پذیری گروت سیمانی از گروت اپوکسی بیشتر است و به همین دلیل می تواند از فضاهای تنگ و شکاف های کوچک موجود در عمق سطح عبور کند. ساخت ستون های پیش ساخته (پیش تنیده شده) و ساخت ورق زیرستون از جمله کاربردهای صنعتی هستند که عمدتاً در آنها از گروت سیمانی استفاده می شود.

نقاط ضعف گروت سیمانی

اگر با سیمان خاصی که مخصوص استفاده در دماهای کم یا زیاد است کار نمی کنید، باید از گروت سیمانی در محدوده دمایی مشخصی استفاده کنید. در واقع برای عملکرد مناسب و صحیح گروت، باید گروت را در محدوده دمای ایده آل نگه دارید.

بعد از اعمال گروت سیمانی، تا زمانی که به قوام مناسب نرسیده باشد، نباید هیچ تماسی با آب داشته باشد. یک سطح مرطوب می تواند باعث تغییر ساختار گروت و خراب کردن آن شود.
استحکام گروت سیمانی به اندازه ای هست که بتواند در بسیاری از کاربردهای صنعتی به کار برده شود اما در برخی از کاربردهای اولیه که به گروتی با استحکام بسیار بالا مانند گروت اپوکسی نیاز هست، نمی توان از گروت سیمانی استفاده کرد.

معرفی گروت اپوکسی

برای تهیه گروت سیمانی فقط به یک جزء نیاز بود. این در حالی است که برای تهیه گروت اپوکسی و گروت جی 3 به رزین، سخت کننده و سنگدانه ای مانند ماسه یا گرانیت نیاز داریم. بر خلاف گروت سیمانی که با اضافه کردن آب تشکیل می شد، در ساخت گروت اپوکسی همه اجزا با هم مخلوط می شوند.

کاربرد و نقاط قوت گروت اپوکسی و گروت g3 و g2

گروت اپوکسی در برابر گروت سیمانی چندین مزیت دارد که آن را به گزینه ای ایده آل در کاربردهای صنعتی زیادی تبدیل کرده است. یکی از مهم ترین نقاط قوت گروت اپوکسی و گروت g3 ، قابلیت استفاده از آن در برخی از کاربردهای اولیه است که به گروتی با استحکام بسیار بالا نیاز داریم.

در واقع در کاربردهایی که گروت باید خیلی سریع پخت و سفت شود، بهتر است از گروت اپوکسی استفاده کنید. علاوه بر این، اپوکسی در برابر روغن و مواد شیمیایی از مقاومت خوبی برخوردار است.

در کاربردهایی که گروت مورد نظر در تماس با مواد شیمیایی است، گروت اپوکسی یک گزینه بسیار مناسب است. زمانی که گروت اپوکسی با مواد شیمیایی یا روغن در تماس باشد، منقبض، منبسط، خم و خورده نمی شود.

به دلیل استحکام زیاد گروت اپوکسی در برابر نیروهای دینامیکی ، این گروت مناسب ترین انتخاب برای تقویت بتنی است که نیازمند تعمیر است. می توان از گروت اپوکسی برای پر کردن شکاف ها یا قرار دادن تکیه گاهی برای بتن از پیش ساخته شده استفاده کرد.

نقاط ضعف گروت اپوکسی

پخت گروت اپوکسی از گروت سیمانی بسیار سریعتر است. به همین دلیل برای اینکه از قرار گرفتن صحیح گروت مطمئن شویم، باید خیلی سریع آن را بر روی سطح اعمال کنید. یکنواخت کردن گروت اپوکسی ممکن است کمی نیاز به دقت و تلاش داشته باشد.

جریان پذیری گروت اپوکسی و گروت g3 به راحتی گروت سیمانی نیست. به همین دلیل ممکن است نتواند شکاف های باریک را پر کند.

انتخاب گروت صنعتی مناسب

برای انتخاب گروت صنعتی مناسب کاربرد مورد نظرتان، باید به نیازهای کارتان از جمله دمای محیط کاری و میزان استحکام مورد نظرتان توجه کنید. برای انتخاب مناسب ترین گروت برای کاربرد مورد نظرتان، نقاط قوت و نقاط ضعف هر کدام از گروت های مطرح شده را بررسی کنید و یا برای راهنمایی با شرکت برزین گستر ارتباط برقرار نمایید.

بنر خرید و فروش گروت جی 3

تفاوت گروت اپوکسی و گروت سیمانی

درست است که گروت های سیمانی در کاربردهای صنعتی مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند، اما گزینه خوبی برای گروت مورد استفاده در ماشین آلات نیستند. دلایل این موضوع عبارت اند از:

  • گروت سیمانی در برابر ضربات مداوم و ارتعاشات ماشین آلات سنگین از مقاومت خوبی برخوردار نیستند. اگر این گروت چنین تنش هایی را متحمل شود، ترک خورده و یا آسیب می بینند که همین امر نیز باعث خسارات بدتری برای ماشین و بتن زیر آن خواهد شد. اما در سمت دیگر، گروت اپوکسی چسبندگی فوق العاده مستحکم و مقاومت مطلوبی در برابر ارتعاشات دارد.
  • گروت سیمانی مورد استفاده بین ورق زیرستون و قسمت تحتانی و بیس پلیت ها ممکن است منقبض شود. در چنین صورتی گروت ترک می خورد و باعث از بین رفتن پایداری اتصال بین دو صفحه می شود. اما در سمت دیگر، انقباض گروت اپوکسی و گروت g3 ذاتاً کم است و چنین خطراتی بوجود نخواهند آمد.
  • گروت های سیمانی در حضور مواد شیمیایی مقاوم نیستند که همین امر در مرور زمان باعث تخریب گروت خواهد شد. اما در سمت دیگر، گروت های اپوکسی در حضور آب و مواد شیمیایی از مقاومت خوبی برخوردار هستند و انتخاب مناسبی برای ماشین آلات سنگین و به ویژه در کاربردهایی هستند که در معرض مواد شیمیایی یا رطوبت قرار دارند.
  • گروت اپوکسی متشکل از رزین اپوکسی و مواد پرکننده می باشد ولی گروت سیمانی مخلوطی از پودر سیمان و آب است.
  • برخلاف گروت سیمانی، گروت اپوکسی ضد آب است.
  • ظاهر سطحی که توسط گروت اپوکسی پوشش داده شده است، بسیار براق و پلاستیکی است. اما وقتی از گروت سیمانی در کاشی کاری استفاده می شود، ظاهر کار بسیار طبیعی خواهد بود.
  • مدت زمان پخت و سفت شدن گروت اپوکسی در داخل کاشی ها بیشتر از گروت سیمانی است.
  • گروت اپوکسی در برابر لکه ها مقاومت خوبی دارد و به همین دلیل به راحتی تمیز و نگهداری می شود. اما میزان جذب کثیفی، چربی و لکه توسط گروت سیمانی بسیار زیاد است و به همین دلیل باید به طور منظم تمیز شود.
  • برخلاف گروت سیمانی، دوام و مقاومت گروت اپوکسی در برابر مواد شیمیایی بسیار مطلوب است.
  • استحکام گروت g3 بیشتر از گروت سیمانی است. معمولاً استحکام گروت اپوکسی از خود کاشی هم بیشتر است.
  • هزینه گروت اپوکسی بیشتر از گروت سیمانی است.

مزایای استفاده از گروت اپوکسی

در مقایسه با گروت های سیمانی سنتی، گروت اپوکسی و گروت جی 3 از مزایای بسیاری برخوردار است:

استحکام بیشتر گروت g3

درست است که گروت های سیمانی عمدتاً از گروت های اپوکسی کم هزینه تر هستند اما این گروت ها، گزینه های بسیار مناسبی برای وسایل و ماشین آلاتی هستند که فشارهای خیلی کمی (فشارهای استاتیک) را متحمل می شوند.

اما در سمت دیگر گروت اپوکسی وجود دارد که می توانیم آن را در کاربردها و محیط های مختلفی استفاده کنیم. در محیط هایی با دمای بسیار زیاد، لرزش های زیاد، عوامل آب و هوایی (رطوبت) و مواد شیمیایی، گروت جی 3 بهترین گزینه است.

پخت و استحکام سریعتر گروت اپوکسی

پخت و استحکام گروت های اپوکسی صنعتی در مقایسه با گروت های سیمانی بسیار سریع تر اتفاق می افتد. گروت g3 بعد از چند ساعت پخت شده و استحکام خود را پیدا می کنند که در این حالت خواصی مانند گروت سیمانی پخته شده بعد از یک ماه را از خود نشان می دهد.

بنابراین می توان در یک روز عملیات گروتینگ را انجام داد که در نتیجه آن دیگر شاهد خرابی ماشین آلات نخواهیم بود.

مهاربندی آسان تر با گروت جی 3

استحکام فشاری و استحکام کششی فوق العاده، پخت بسیار سریع و چسبندگی قوی گروت های اپوکسی ، آنها را به گزینه بسیار مناسبی برای مهاربندی سازه ها تبدیل کرده است. در کنار ویژگی های گفته شده، با استفاده از گروت های اپوکسی، خطر ایجاد حفره هایی که در نزدیکی پیچ ها حین نصب تجهیزات سنگین یا ماشین آلات ایجاد می شوند به شدت کاهش می یابد.

اگر از پیچ های مهاربند در کنار گروت اپوکسی استفاده شود، ژنراتورهای بزرگ، توربین های بادی، آسیاب های فلزسازی و سایر تجهیزات صنعتی به خوبی در جای خود نگه داشته می شوند.

ارسال مواد اولیه

گروت مورد استفاده در بیس پلیت و پیچ و …

نقش اصلی گروت مورد استفاده در ورق زیرستون ماشین آلات، کاهش لرزش و حفظ یکپارچگی ساختار ماشین آلات تا زمانی است که ماشین قابل استفاده باشد. استفاده از گروت مناسب و روش صحیحی برای قرار دادن آن در تراز، یکپارچگی و طول عمر دستگاه بسیار حائز اهمیت است.

انواع گروت های مورد استفاده در بیس پلیت و بولت و …

نوع گروت مورد نیاز در ورق زیرستون ماشین آلات بر اساس نوع بار فشاری، نیروی بالابرنده، نیروی برشی و ارتعاش بین ماشین و پایه آن مشخص می شود. گروت های سیمانی بدون انقباض و رزین اپوکسی متداول ترین گروت های مورد استفاده در ورق زیرستون ماشین آلات هستند.

گروت های مقاوم در برابر مواد شیمیایی و گروت های مقاوم در برابر حرارت سایر گروت های مورد استفاده در بیس پلیت ها هستند. در ماشین های دوار بزرگ و سنگینی که در آنها ورق زیرستون فولادی بر روی چهارچوب اصلی سوار شده است، باید به جای گروت های سیمانی با خواص نه چندان فوق العاده، از گروت اپوکسی و گروت g3 استفاده کرد که مقاومت فشاری، مقاومت در برابر ضربه و نیروی بالابرنده خوبی دارند.

در مواقعی که بیس پلیت در معرض آلودگی های شیمیایی قرار دارد باید از گروت های مقاوم در برابر مواد شیمیایی استفاده کرد. در ماشین های گروتینگ مانند توربین های گازی که حرارت در چهارچوب اصلی آنها تولید می شود، باید از گروت های مستحکم و مقاوم در برابر حرارت استفاده کرد.

اطمینان از عملکرد با گروت g3

برای اطمینان از عملکرد درست ماشین آلات سنگین مورد استفاده در بخش تولید و همچنین اطمینان از اینکه این ماشین آلات در جای خود محکم هستند، باید این ماشین آلات به شکل محکمی به بتن زیرشان متصل باشند.

اتصال این ماشین آلات عمدتاً بصورت نصب مستقیم قسمت تحتانی یا ورق زیرستون بر روی بتن انجام می شود. اتصال بیس پلیت و صفحات یاتاقان و همچنین اتصال تجهیزات ترازبندی بر روی چهارچوب اصلی، یک روش کم هزینه و با کیفیت برای اتصال ماشین آلات بر روی چهارچوب اصلی خواهد بود. این اتصال با ریختن گروت بین اجزای فولادی و بتنی انجام می شود و باعث ایجاد پایداری، تراز و همچنین نلرزیدن و یکنواختی بیشتر این ماشین آلات می شود.

از قدیم برای اتصال ورق زیرستون و پایه از گروت سیمانی استفاده می شد. اما به دلیل استحکام و سفتی سریع و خواص بهتر گروت اپوکسی ، بسیاری از صنایع این گروت g3 را ترجیح می دهند.

هدف از استفاده از گروت ها در ورق زیرستون ماشین آلات چیست؟

گروت به عنوان یک درزگیر مایع بین دو سطح عمل می کند و برای محکم و متصل کردن ورق زیرستون ماشین آلات سنگین به چهارچوب اصلی به کار برده می شود و در عین حال هیچ مشکلی برای کار کردن ماشین بوجود نمی آورد.

استفاده از گروت جی 3 باعث کم شدن لرزش ها در حین کار کردن ماشین نیز می شود. این لرزش ها می توانند باعث آسیب ساختاری و خرابی ماشین آلات شوند.

به طور کلی دو نوع گروت در این راستا مورد استفاده قرار می گیرند: گروت اپوکسی و گروت سیمانی.

روش اتصال ورق زیرستون ماشین چگونه است؟

اتصال صحیح قسمت های تحتانی در 3 مرحله انجام می شود:

  1. آماده کردن سطح بتن و قسمت های تحتانی: پیش از استفاده از گروت اپوکسی باید سطح بتن و قسمت های تحتانی به اندازه نیاز آماده شده باشند. نباید هیچ گونه گرد و غبار، کثیفی و آلودگی روی سطوح اجزا وجود داشته باشد زیرا باعث از بین رفتن کیفیت اتصال ایجاد شده توسط گروت می شوند. هر گونه بتونه یا پوششی که روی قسمت های تحتانی وجود دارد نیز باید قبل از استفاده از گروت از بین بروند.
  2. تزریق گروت: برای اینکه گروت اپوکسی و گروت g3 یا g2 به درستی در محل مورد نظر تزریق و ریخته شود باید پارامترهایی از جمله ویسکوزیته بهینه، نرخ جریان و دمای گروت را بررسی و بهینه کرد. هر کدام از پارامترهای گفته شده عمدتاً توسط سازنده گروت مشخص می شود. برای جلوگیری از نشتی قسمت های تحتانی باید از یک پوشش ضد نشتی استفاده کرد. برای تسهیل جریان پذیری گروت می توان از یک ظرف نگه دارنده و تنظیم کننده جریان گروت استفاده کرد.
  3. تکمیل لبه های ورق زیرستون: به هنگام استفاده از گروت های سیمانی، باید لبه های انتهایی گروت همسطح لبه ورق زیرستون باشند و بایستی لبه انتهایی آنها پخ شود (شیب 45 درجه داشته باشد). اما به هنگام استفاده از گروت اپوکسی ، می توان ضخامت لبه انتهایی گروت را کم کم باریک کرد تا با لبه ورق زیرستون همسطح شود (شکل مخروطی).

متداول ترین مشکلاتی که حین تزریق گروت در بیس پلیت و پایه به وجود می آیند عبارتند از:

  • استفاده نادرست از گروت: باید مطمئن باشیم که گروتی که استفاده می کنیم، مناسب کاربرد مورد نظرمان است. اگر در محیط کاری ماشین آلات سنگینی وجود دارند که باعث ایجاد لرزش می شوند، بهتر است که از گروت اپوکسی و گروت g3 استفاده کنید.
  • حفره های هوا در گروت: سعی کنید اختلاط گروت به شکل کاملی انجام شود (به عنوان مثال زمانی سنگدانه ها را اضافه کنید که اجزای مایع کامل با هم ترکیب شده باشند). از تراز بودن ورق زیرستون مطمئن شوید. از اندازه درست ظرف نگه دارنده و تنظیم کننده جریان گروت مطمئن شوید تا جریان پذیری خوب باشد.
  • ایجاد ترک در گروت: به هنگام استفاده از گروت های سیمانی، بایستی انبساط گروت در زیر ورق زیرستون کنترل شود. به هنگام استفاده از گروت اپوکسی g3 ، نگران انبساط گروت در زیر ورق زیرستون نباشید چون انقباض گروت اپوکسی ذاتاً کم است.
گروت g3 بنر

گروت مورد استفاده در بیس پلیت و پیچ و …

نقش اصلی گروت مورد استفاده در ورق زیرستون ماشین آلات، کاهش لرزش و حفظ یکپارچگی ساختار ماشین آلات تا زمانی است که ماشین قابل استفاده باشد. استفاده از گروت مناسب و روش صحیحی برای قرار دادن آن در تراز، یکپارچگی و طول عمر دستگاه بسیار حائز اهمیت است.

انواع گروت های مورد استفاده در بیس پلیت و بولت و …

نوع گروت مورد نیاز در ورق زیرستون ماشین آلات بر اساس نوع بار فشاری، نیروی بالابرنده، نیروی برشی و ارتعاش بین ماشین و پایه آن مشخص می شود. گروت های سیمانی بدون انقباض و رزین اپوکسی متداول ترین گروت های مورد استفاده در ورق زیرستون ماشین آلات هستند.

گروت های مقاوم در برابر مواد شیمیایی و گروت های مقاوم در برابر حرارت سایر گروت های مورد استفاده در بیس پلیت ها هستند. در ماشین های دوار بزرگ و سنگینی که در آنها ورق زیرستون فولادی بر روی چهارچوب اصلی سوار شده است، باید به جای گروت های سیمانی با خواص نه چندان فوق العاده، از گروت اپوکسی و گروت g3 استفاده کرد که مقاومت فشاری، مقاومت در برابر ضربه و نیروی بالابرنده خوبی دارند.

در مواقعی که بیس پلیت در معرض آلودگی های شیمیایی قرار دارد باید از گروت های مقاوم در برابر مواد شیمیایی استفاده کرد. در ماشین های گروتینگ مانند توربین های گازی که حرارت در چهارچوب اصلی آنها تولید می شود، باید از گروت های مستحکم و مقاوم در برابر حرارت استفاده کرد.

اطمینان از عملکرد با گروت g3

برای اطمینان از عملکرد درست ماشین آلات سنگین مورد استفاده در بخش تولید و همچنین اطمینان از اینکه این ماشین آلات در جای خود محکم هستند، باید این ماشین آلات به شکل محکمی به بتن زیرشان متصل باشند.

اتصال این ماشین آلات عمدتاً بصورت نصب مستقیم قسمت تحتانی یا ورق زیرستون بر روی بتن انجام می شود. اتصال بیس پلیت و صفحات یاتاقان و همچنین اتصال تجهیزات ترازبندی بر روی چهارچوب اصلی، یک روش کم هزینه و با کیفیت برای اتصال ماشین آلات بر روی چهارچوب اصلی خواهد بود. این اتصال با ریختن گروت بین اجزای فولادی و بتنی انجام می شود و باعث ایجاد پایداری، تراز و همچنین نلرزیدن و یکنواختی بیشتر این ماشین آلات می شود.

از قدیم برای اتصال ورق زیرستون و پایه از گروت سیمانی استفاده می شد. اما به دلیل استحکام و سفتی سریع و خواص بهتر گروت اپوکسی ، بسیاری از صنایع این گروت g3 را ترجیح می دهند.

هدف از استفاده از گروت ها در ورق زیرستون ماشین آلات چیست؟

گروت به عنوان یک درزگیر مایع بین دو سطح عمل می کند و برای محکم و متصل کردن ورق زیرستون ماشین آلات سنگین به چهارچوب اصلی به کار برده می شود و در عین حال هیچ مشکلی برای کار کردن ماشین بوجود نمی آورد.

استفاده از گروت جی 3 باعث کم شدن لرزش ها در حین کار کردن ماشین نیز می شود. این لرزش ها می توانند باعث آسیب ساختاری و خرابی ماشین آلات شوند.

به طور کلی دو نوع گروت در این راستا مورد استفاده قرار می گیرند: گروت اپوکسی و گروت سیمانی.

روش اتصال ورق زیرستون ماشین چگونه است؟

اتصال صحیح قسمت های تحتانی در 3 مرحله انجام می شود:

  1. آماده کردن سطح بتن و قسمت های تحتانی: پیش از استفاده از گروت اپوکسی باید سطح بتن و قسمت های تحتانی به اندازه نیاز آماده شده باشند. نباید هیچ گونه گرد و غبار، کثیفی و آلودگی روی سطوح اجزا وجود داشته باشد زیرا باعث از بین رفتن کیفیت اتصال ایجاد شده توسط گروت می شوند. هر گونه بتونه یا پوششی که روی قسمت های تحتانی وجود دارد نیز باید قبل از استفاده از گروت از بین بروند.
  2. تزریق گروت: برای اینکه گروت اپوکسی و گروت g3 یا g2 به درستی در محل مورد نظر تزریق و ریخته شود باید پارامترهایی از جمله ویسکوزیته بهینه، نرخ جریان و دمای گروت را بررسی و بهینه کرد. هر کدام از پارامترهای گفته شده عمدتاً توسط سازنده گروت مشخص می شود. برای جلوگیری از نشتی قسمت های تحتانی باید از یک پوشش ضد نشتی استفاده کرد. برای تسهیل جریان پذیری گروت می توان از یک ظرف نگه دارنده و تنظیم کننده جریان گروت استفاده کرد.
  3. تکمیل لبه های ورق زیرستون: به هنگام استفاده از گروت های سیمانی، باید لبه های انتهایی گروت همسطح لبه ورق زیرستون باشند و بایستی لبه انتهایی آنها پخ شود (شیب 45 درجه داشته باشد). اما به هنگام استفاده از گروت اپوکسی ، می توان ضخامت لبه انتهایی گروت را کم کم باریک کرد تا با لبه ورق زیرستون همسطح شود (شکل مخروطی).

متداول ترین مشکلاتی که حین تزریق گروت در بیس پلیت و پایه به وجود می آیند عبارتند از:

  • استفاده نادرست از گروت: باید مطمئن باشیم که گروتی که استفاده می کنیم، مناسب کاربرد مورد نظرمان است. اگر در محیط کاری ماشین آلات سنگینی وجود دارند که باعث ایجاد لرزش می شوند، بهتر است که از گروت اپوکسی و گروت g3 استفاده کنید.
  • حفره های هوا در گروت: سعی کنید اختلاط گروت به شکل کاملی انجام شود (به عنوان مثال زمانی سنگدانه ها را اضافه کنید که اجزای مایع کامل با هم ترکیب شده باشند). از تراز بودن ورق زیرستون مطمئن شوید. از اندازه درست ظرف نگه دارنده و تنظیم کننده جریان گروت مطمئن شوید تا جریان پذیری خوب باشد.
  • ایجاد ترک در گروت: به هنگام استفاده از گروت های سیمانی، بایستی انبساط گروت در زیر ورق زیرستون کنترل شود. به هنگام استفاده از گروت اپوکسی g3 ، نگران انبساط گروت در زیر ورق زیرستون نباشید چون انقباض گروت اپوکسی ذاتاً کم است.

نکات مهم قبل از انتخاب گروت

برای انتخاب گروت مناسب (گروت سیمانی یا اپوکسی) با کاربرد مورد نظرتان، باید به به نکات زیر توجه کنید:

  • آیا ممکن است گروت در معرض دماهای بالا قرار بگیرد؟ حداکثر دمایی که تجهیزات در آن کار می کنند چقدر است؟
  • آیا منطقه ای که از گروت در داخل آن استفاده شده است، ممکن است در معرض هوای مرطوب و خشک و یا در معرض مواد شیمیایی قرار بگیرد؟
  • آیا در اطراف منطقه ای که از گروت در داخل آن استفاده شده است، مسدود کننده ها و درزگیر ها به راحتی قرار می گیرند؟
  • تجهیزاتی که توسط گروت نصب می شوند، تجهیزات ثابتی هستند یا متحرک خواهند بود؟ اگر متحرک باشند، ارتعاشی هستند یا دورانی؟ آیا اتصال محکمی توسط گروت بوجود خواهد آمد یا خیر؟
  • میزان فضایی که باید در زیر تجهیزات توسط گروت پر شود، زیاد است؟ پر کردن چنین فضایی با گروتی با جریان پذیری بیشتر ممکن خواهد بود یا با گروتی با جریان پذیری کم نیز این فضا پر خواهد شد؟
  • آیا انبساط حرارتی در کاربرد مورد نظرتان رخ خواهد داد، آیا گروت انتخابی توسط شما با بستر مورد نظر تطابق دارد؟
  • آیا ضخامت مناسبی که توسط سازنده برای گروت مشخص شده است، برای کاربرد مورد نظرتان کافی است؟

گرید و فروش گروت اپوکسی به چه صورت است ؟

فروش گروت اپوکسی به صورت صنعتی موجود می‌باشد. نوع صنعتی این محصول در بشکه و یا کیسه می‌باشد.

گروت های این شرکت در گریدهای مختلف عرضه شده و با توجه به نیاز مشتری قابل ارائه است.

  1. گروت اپوکسی وارداتی
  2. گروت g3 و گروت جی 3
  3. گروت g2

قیمت گروت چقدر است ؟

قیمت گروت g3 و در کل بسیاری دیگر از مواد معدنی کاملا بستگی به این دارد که شما چه گرید و خلوص از این محصول را برای استفاده نیاز دارید.

محصولات این شرکت هم به صورت وارداتی، از کشورهای شناخته شده در این صنعت بوده و هم بصورت داخلی موجود می‌باشد که با توجه به کیفیتی که شما نیاز دارید ارسال می‌گردد.

لذا برای خرید گروت اپوکسی بهتر است قبل از هرچیز کیفیت مورد نیاز خود را مشخص کنید.

ریسک خرید گروت اپوکسی بی کیفیت چیست ؟

اگر در هنگام خرید گروت g3 و گروت جی 3 نسبت به خصوصیات و ویژگیهای لازم آنها آگاهی لازم را دارید و همچنین بر کاربرد هر کدام اشراف کامل دارید ریسکی در خرید شما وجود نخواهد داشت. از طرفی بی دقتی در انتخاب و استفاده از محصول بی کیفیت، منجر به هدر رفتن سرمایه شما شده و بازده کاری شما را پایین خواهد آورد.

چگونه میتوان این محصول را سفارش داد ؟

با توجه به کاربردهای گسترده و تنوع فروش گروت جی 3 شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و رسیدن به درخواست خود با شرکت برزین گستر در تماس باشید تا با توجه به نیاز خود، با کیفیت ترین و مناسب ترین محصول را با قیمتی مناسب در اختیار شما دهیم.

تماس با شرکت پایا گستر برزین
, , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

6 + 3 =

فرم درخواست

علاوه بر تماس تلفنی ، شما میتوانید درخواست خود را از طریق فرم زیر با ما در میان بگذارید و کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت. همچنین با پیشنهادات و انتقادات سازنده خود، ما را در ارائه هر چه بهتر خدمات یاری فرمایید.

    موارد مرتبط

    فهرست
    Call Now Buttonتماس با ما جهت خرید کالا