جوانه زا باریمی ( بارینوک )

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. محصولات
  4. chevron_left
  5. فروآلیاژ
  6. chevron_left
  7. جوانه زا باریمی ( بارینوک )
فروآلیاژ>محصولات

جوانه زا باریمی به صورت فروآلیاژ های 67 و 75% مبتنی بر Si ، با مقادیر مشخص باریم و کلسیم در دسترس هستند. جوانه زا بارینوک به علت مقاومت مناسب در مقابل محو شدگی، به طور ویژه جهت جوانه زایی ریخته گری های با مقطع متوسط تا سنگین تولید شده است.

این ماده، از بین برنده عالی انجماد سریع در هر دو نوع چدن خاکستری و داکتیل است. به علت مقاومت آن در مقابل محو شدگی، می توان از آن جهت ریخته گری با مقطع متوسط تا سنگین با زمان سرمایش بیشتر استفاده کرد.

این ماده به شما در به حداقل رسانیدن تعداد گره ها و تغییرات اندازه بین ریخته گری های نازک و ضخیم، کمک می نماید. به علاوه این ماده، ماده جوانه زا برتر جهت استفاده به عنوان اولین مرحله در یک فرآیند جوانه زا دو مرحله ای است، که اگر ماده جوانه زا مرحله دوم با دقت انتخاب شده باشد، بیشترین میزان تاثیر را به همراه دارد.

نام صنعتی : جوانه زا باریمی | Barinoc

فرمول شیمیایی : Fe-Si-Ba

نام ها و انواع:  بارینوک باریم دار 0/7-0/2 میلیمتر | بارینوک باریم دار 6-2 میلیمتر | 

جوانه زا باریمی بارینوک
تماس با شرکت پایا گستر برزین
ارسال مواد اولیه
بنر جوانه زا باریمی بارینوک

جوانه زا باریمی چیست ؟

ماده جوانه زا سیلیکون باریم یک ماده متالورژی فله ای است که با مخلوط کردن پودر سیلیسیم و پودر باریم به نسبت متناسب با نیاز ساخته شده، و سپس در ساخت فولاد در کوره با درجه حرارت بالا استفاده می شود.

ماده جوانه زا باریمی به طور گسترده ای در متالورژی، صنایع ماشین سازی و به عنوان مواد افزودنی آهن، فولاد و فلزات غیر آهنی، عوامل فلزی و آلیاژی، پاراتیون، گاز زدایی کاهشی و تصفیه جهت بهبود خواص مکانیکی و اثرات کاربردی مواد استفاده می شود.

ماده جوانه زا بارینوک ، فرایند ریخته گری سرباره منگنز را کاهش داده، ویژگی های مکانیکی را تغییر می دهد و دانه ها را تصفیه می کند.

ماده جوانه زا بارینوک یک ماده عالی برطرف کننده انجماد سریع در هر دوی چدن های خاکستری و داکتیل است. به علت مقاومت آن برابر محو شدگی، به طور معمول برای ریخته گری با مقطع متوسط تا سنگین استفاده می شود، اگرچه یک ماده جوانه زا عالی برای ریخته گری های کوچک نیز هست.

همچنین ماده جوانه زا بارینوک اولین انتخاب در زمانی است که ریزش طولانی مدت غیر قابل اجتناب است. آلیاژ های فروسیلیسیم که حاوی عناصری مانند کلسیم، باریم و آلومینیوم هستند، ساختار های پیچیده ای متشکل از تعدادی ترکیبات بین فلزی دارند.

دما های انجماد این ترکیبات متفاوت بوده و اگر اجازه داده شود آلیاژ در حین ریخته گری به آهستگی خنک شود، باعث جدا شدگی گسترده می شود. به علت این که برخی از این ترکیبات شکننده تر بوده و با سرعت بیشتری خرد می شوند، این امر می تواند منجر به تغییرات گسترده ای در ترکیبات با اندازه های مختلف ذرات پس از خرد شدن و درجه بندی شود.

گرید و دسته بندی جوانه زا ها به چه صورت است ؟

بطور کلی 3 نوع جوانه زا بصورت عمده مورد استفاده قرار میگیرد :

جوانه زای فروسیلیسیم حاوی استرانسیم

فروسیلیسیم حاوی استرانسیم ( سوپرسید ) توانایی بالایی در از بین بردن حفرات سفید دارد، که به ویژه جهت بهبود شکل و توزیع گرافیت در ریخته گری های با دیواره نازک بسیار مفید است، به گونه ای که فاصله گذاری بین بافت ها در ضخامت های مختلف کوچکتر بوده، و ساختار تشکیل شده در اثر فوق تبرید فقط روی سطح ریخته گری مشاهده می شود.

فروسیلیسیم حاوی باریم

فروسیلیسیم حاوی باریم ( بارینوک ) نیز توانایی بالایی در تقویت گرافیت سازی دارد، که می تواند باعث بهبود شکل و توزیع گرافیت در ریخته گری های دیواره نازک شده، و همچنین عملکرد کاهش سرعت تدریجی را به همراه دارد. دوز 75 فروسیلیسیم را نیز می توان برای اصلاح استفاده کرد.

ماده جوانه زا فروسیلیسیم حاوی زیرکونیوم

زیرکونیوم برای اکسیداسیون زدایی ( زیرسینوک ) به کار می رود، که برای بهبود سیالیت آهن مذاب، کاهش تمایل چدن به ایجاد اثر دهان سفید و ایجاد گرافیت یکنواخت و ریز از نوع A مفید است و همچنین باعث کاهش سرعت بارداری می شود.

  • سوپرسید ( استرانسیم دار ۶-۲ میلی متر )
  • سوپرسید ( استرانسیم دار ۰٫۷-۰٫۲ )
  • زیرسینوک ( زیرکونیم دار ۶-۲ میلی متر )
  • زیرسینوک ( زیرکونیم دار ۰٫۷-۰٫۲ میلی متر )
  • جوانه زا باریمی ( بارینوک )

ویژگی های جوانه زا بارینوک چیست ؟

ماده جوانه زا سیلیکون باریم در حقیقت یک فرو آلیاژ نیست. در حقیقت این یک آلیاژ مرکب از چند عنصر بوده، که با فرایند ذوب مصنوعی تولید می شود. سیلیسیم و باریم موجود در ماده جوانه زا سیلیکون باریم را می توان با یک نسبت مد نظر، همسان و ترکیب کرد، تا به میزان فولاد سازی یا الزامات ریخته گری دست یابیم.

  • ماده جوانه زا مقاوم در برابر محو شدگی
  • استفاده در چدن خاکستری و داکتیل
  • بسیار موثر در چدن خاکستری با محتوای سولفور اندک
  • تغییر تشکیل سرباره در چدن داکتیل
  • ماده جوانه زا موثر برای چدن های آلیاژی مانند مقاوم در برابر نیکل
  • کارایی و تاثیر ویژه به عنوان پیش شرط یا جوانه زا مرحله اول در یک فرآیند جوانه زایی دو مرحله ای

مزایای جوانه زای باریمی چیست ؟

ثابت شده که ماده جوانه زا بارینوک ، در جایی که دیگر مواد جوانه زا اثر محدودی دارند، ماده جوانه زا موثری برای چدن خاکستری با محتوای گوگرد اندک است، موثر است.

نشان داده شده است که استفاده از جوانه زا باریمی ، همراه با ندولایزر در تولید چدن داکتیل ، منجر به تغییر ترکیب فاز سرباره های تولید شده در حین فرآیند گره سازی می شود.

در این حالت، سرباره تمایل دارد در پاتیل باقی بماند. سپس سرباره کمتری از پاتیل اصلاح کننده به واحد ریزش خودکار منتقل شده و تمایل به گرفتگی فیلترها بیشتر کاهش می یابد.

ماده جوانه زا باریمی پیش شرط بسیار موثری در هر دو نوع چدن خاکستری و داکتیل است. همچنین، به عنوان اولین ماده جوانه زا در فرایند جوانه زایی دو مرحله ای، ماده جوانه زا باریمی ، ماده جوانه زا ارجحی است که حداکثر تاثیر را همراه با ماده جوانه زا مرحله دوم که با دقت انتخاب شده، ارائه می دهد.

مشاوره تخصصی در مورد بهترین ترکیبات مواد تلقیحی را باید از نماینده الکم درخواست نمائید. در مقایسه با مواد جوانه زا مبتنی بر Si / Ca ، افزودن مواد تلقیح، بارینوک ، می تواند به طور طبیعی 20 تا 50% کاهش یابد. ماده جوانه زا باریمی به کاهش تعداد گره ها و تغییرات اندازه بین ریخته گری های نازک و ضخیم کمک می کند.

  1. تشکیل گرافیت را بهبود بخشیده، تمایل انجماد سریع را کاهش داده و ساختار جامد شده آهن و ویژگی های مکانیکی آن را بهبود می بخشد.
  2.  قابلیت مقاومت قوی در برابر رکود، جلوگیری از جوانه زنی و رکود گره سازی شدن
  3. بهبود همگنی سطح شکستگی، کاهش تمایل به انقباض
  4. ترکیب شیمیایی پایدار، اندازه ذرات همگن، مشابهت از نظر ترکیب و کیفیت
  5. نقطه ذوب اندک (حدود 1300 درجه سانتی گراد)، ذوب آسان در فرآیند جوانه زنی ، تفاله و ضایعات اندک.

کاربرد های جوانه زا باریمی ؟

ماده جوانه زا سیلیکون باریم به طور عمده در آهن ، چدن داکتیل و چدن خاکستری مورد استفاده می گیرد. این ماده می تواند به طور موثری چدن خاکستری آهن را تجدید و بازسازی کرده، و از انقباض جلوگیری نماید. این ماده در صنعت چدن کاربردهای برجسته ای دارد.

همچنین جوانه زا باریمی می تواند هسته گرافیت را افزایش داده، و منجر به بهبود نوع گرافیت چدن خاکستری، بهبود مقاومت، توانایی مقاومت در برابر رکود و پیشگیری رکود گلوله، حساسیت ضخامت دیوار، ریزساختار شود.

ماده جوانه زا سیلیکون باریم ، به عنوان یک عامل تولید و یک گلوله در صنعت چدن، تمایل بسیار خوبی به کاهش سختی و تغییر پردازش ریخته گری دارد. چدن یک ماده فلزی مهم در صنعت مدرن است. این ماده مقرون به صرفه بوده و به راحتی ذوب می شود. این ماده ویژگی های ریخته گری عالی و قابلیت های ریخته گری فولاد خوبی دارد.

افزودن مقدار مشخصی از از این ماده به چدن می تواند از تشکیل کاربید های آهن جلوگیری نماید، و رسوب گرافیت و گلوله ها را بهبود بخشد.

تأثیر ماده جوانه زا باریمی در تولید چدن خاکستری

ماده جوانه زا سیلیس باریم، یک ماده متالورژی موثر جهت بهبود ساختار و عملکرد چدن است، به ویژه در تولید چدن کروی است . همچنین، وقتی ماده جوانه زا باریمی در مقادیر مختلف افزوده شود، بر محتوای بور چدن موثر خواهد بود.

تأثیر ماده جوانه زا بارینوک بر خصوصیات مکانیکی چدن

در تولید چدن، با افزایش دوز ماده جوانه زا بارینوک ، مقاومت کششی و سختی چدن به تدریج افزایش می یابد. وقتی w (سیلیس ، باریم و کلسیم) 0.148% باشد، مقدار بیشتری ظاهر شده و مقاومت کششی σb 282 MPa است، و سختی آن 228 HBS است. زمانی که همه مواد با سیلیکون، باریم و کلسیم جوانه زایی میکنند ، مقاومت کششی و سختی به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

تاثیر ماده جوانه زا سیلیکون باریم در توزیع گرافیت در چدن

در تولید چدن، قرار دادن مقدار معینی ماده جوانه زا سیلیکون باریم می تواند به طور موثری بر توزیع گرافیت موثر باشد، که می تواند منجر به توزیع گرافیت به شکل A شود، گروه با دمای ذوب شوندگی اندک تصفیه شود، فاصله بین ورق های پرلیت کاهش می یابد و کاربید بور جدا و کوچک شود، و برای جوانه زایی چدن خاکستری و داکتیل ، توزیع شود.

ماده جوانه زا فرو سیلیسیم باریم ، آلیاژ های بر پایه فروسیلیسیم هستند که با عناصر دیگر واکنش داده، و دارای مقدار مناسبی از باریم و کلسیم هستند، که برای چدن خاکستری و چدن داکتیل استفاده می شوند.

مقدار مناسب کلسیم و باریم آلیاژ های فرو سیلیسیم باریم، با دیگر عناصر واکنش داده، و حداقل میزان سرباره مایع را تولید می کنند. از این رو، پردازش آهن مذاب ساده تر شده، و کیفیت آن پایدار تر و قابل اطمینان تر خواهد بود.

مواد جوانه زای فروسیلیسیم دارای باریم، در به حداقل رساندن رسوب کردن کاربید بسیار موثر بوده، و اثرات جوانه زایی آن در دوره های طولانی مدت باقی می ماند: از این رو در باعث کاهش محو شدگی ماده جوانه زا و ایجاد گره در موارد چدن خاکستری سولفور می شوند.

از این ماده می توان جهت جوانه زایی پاتیل یا جوانه ی جریان استفاده کرد ، قادر است اندازه های مختلفی را جهت فناوری های متفاوت افزودنی تأمین نماید.

ارسال مواد اولیه

عملکرد های اصلی ماده جوانه زا باریمی

ماده جوانه زا بارینوک را می توان هم به عنوان ماده جوانه زا پاتیل و هم ماده جوانه زا جریان استفاده کرد. افزودن آن به پاتیل برای چدن خاکستری به طور معمول 0.2 – 0.4%، و برای چدن داکتیل 0.3 – 0.5% است. زمانی که این ماده به جریان اضافه می شود، ،میزان افزودنی در چدن خاکستری 0.05 – 0.15%، و در چدن داکتیل 0.1 – 0.25% خواهد بود.

چه به عنوان جوانه زای مرحله اول یا به عنوان پیش شرط مورد استفاده قرار بگیرد، میزان افزودن در هر دو چدن خاکستری و داکتیل در دامنه 0.1 – 0.5% خواهد بود. زمانی که از این ماده به عنوان پیش شرط بندی سرباره استفاده شود، میزان افزودن همراه با ندولایزر، 0.05-0.1% خواهد بود.

  1. ماده جوانه زا کلسیم سیلیسیم استرانسیم، هسته گرافیت سازی را افزایش می دهد، گرافیت را تصفیه کرده، گرافیت نوع A را در قطعات چدن خاکستری تقویت کرده و مقاومت را بهبود می بخشد. برای قطعات چدن داکتیل مورفولوژی کروی گرافیت موجود در چدن داکتیل می توانند ریز و گرد باشند و درجه کروی سازی را بهبود بخشند.
  2. این محصول می تواند به طور موثری درجه فوق سرمایش آهن مذاب را کاهش داده، رسوب گرافیت را بهبود بخشد، به طور قابل توجهی تمایل به دهان سفید را کاهش دهد، سختی نسبی را کاهش داده و عملکرد برش ریخته گری را بهبود بخشد.
  3. توان ضد پوسیدگی قوی، زمان ضد پوسیدگی آن دو برابر 75 فروسیلیسیم است. میزان افزودن ماده جوانه زا سیلیسیم-باریم کمتر از ماده جوانه زا 75 سیلیسیم است، در حالی که از کروی شدن و رکود مرتبط جلوگیری می کند.
  4. حساسیت ضخامت دیواره کم ، یکنواختی بخش را بهبود می بخشد و تمایل به انقباض را کاهش می دهد.
  5. ترکیب شیمیایی آن پایدار است، پردازش اندازه ذرات یکنواخت است، و ترکیب و انحراف کیفیت اندک است.
  6. نقطه ذوب پایین (کمتر از 1300 درجه سانتیگراد)، جذب ذوب در حین جوانه زایی آسان بوده و ضایعات بسیار اندکی دارد.
بنر جوانه زا بارینوک

گرید و فروش بارینوک به چه صورت است ؟

فروش جوانه زا باریمی به صورت صنعتی موجود می‌باشد. نوع صنعتی این محصول در بشکه و یا کیسه می‌باشد.

جوانه زا های باریمی این شرکت در گریدهای مختلف عرضه شده و با توجه به نیاز مشتری قابل ارائه است.

  1. بارینوک باریم دار 0/7-0/2 میلیمتر
  2. جوانه زا باریم دار  6-2 میلیمتر

قیمت جوانه زا باریمی چقدر است ؟

قیمت بارینوک باریم دار و در کل بسیاری دیگر از مواد معدنی کاملا بستگی به این دارد که شما چه گرید و خلوص از این محصول را برای استفاده نیاز دارید.

محصولات این شرکت هم به صورت وارداتی، از کشورهای شناخته شده در این صنعت بوده و هم بصورت داخلی موجود می‌باشد که با توجه به کیفیتی که شما نیاز دارید ارسال می‌گردد.

لذا برای خرید زیرسینوک زیرکونیوم دار بهتر است قبل از هرچیز کیفیت مورد نیاز خود را مشخص کنید.

ریسک خرید جوانه زا باریمی بی کیفیت چیست ؟

اگر در هنگام خرید بارینوک نسبت به خصوصیات و ویژگیهای لازم آنها آگاهی لازم را دارید و همچنین بر کاربرد هر کدام اشراف کامل دارید ریسکی در خرید شما وجود نخواهد داشت. از طرفی بی دقتی در انتخاب و استفاده از محصول بی کیفیت، منجر به هدر رفتن سرمایه شما شده و بازده کاری شما را پایین خواهد آورد.

چگونه میتوان این محصول را سفارش داد ؟

با توجه به کاربردهای گسترده و تنوع فروش جوانه زا باریمی شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و رسیدن به درخواست خود با شرکت پایا گستر برزین در تماس باشید تا با توجه به نیاز خود، با کیفیت ترین و مناسب ترین محصول را با قیمتی مناسب در اختیار شما دهیم.

تماس با شرکت پایا گستر برزین
, , , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

5 + 4 =

فرم درخواست

علاوه بر تماس تلفنی ، شما میتوانید درخواست خود را از طریق فرم زیر با ما در میان بگذارید و کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت. همچنین با پیشنهادات و انتقادات سازنده خود، ما را در ارائه هر چه بهتر خدمات یاری فرمایید.

    موارد مرتبط

    فهرست
    Call Now Buttonتماس با ما جهت خرید کالا