ملات ضد اسید ( سیمان ضد اسید )

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. محصولات
  4. chevron_left
  5. ضد اسید ها
  6. chevron_left
  7. ملات ضد اسید ( سیمان ضد اسید )
ضد اسید ها>محصولات

ملات ضد اسید یکی از اصلی ترین مواد بکار رفته برای چسباندن کاشی و آجر ضد اسید به سطح می باشد. این ملات ها با فرمول های مختلفی موجود می باشند و در محل استفاده از آنها بسیار مهم است .

این ملات ها که به اصطلاح سیمان ضد اسید هم نامیده میشود در 4 دسته بندی کلی موجود می باشند ، در ادامه به این دسته ها اشاره خواهد شد و شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با شرکت برزین گستر در تماس باشید.

نام صنعتی : ملات ضد اسید | Acid / Alkali Resistant Mortar

نام ها و انواع: ملات ضد اسید سیلیکاتی | سیمان ضد اسید | ملات سیلیکاتی | ملات فنولی | دوغاب فوران و ….

ملات ضد اسید سیمان ضد اسید
تماس با شرکت پایا گستر برزین
ارسال مواد اولیه
بنر سیمان ضد اسید بنر ملات ضد اسید

انواع ملات ضد اسید کدامند ؟

انواع مختلفی از ملات ها و دوغاب های ضد اسید و مقاوم در برابر مواد شیمیایی با ویژگی های منحصر به فردی وجود دارند که برای برآورده کردن نیازهای خدماتی خاصی طراحی شده اند. به طور کلی این مواد به چهار دسته تقسیم می شوند:

  1. ملات و دوغاب سیلیکات (که با هوا خشک می شوند)
  2. ملات و دوغاب سیلیکات سدیم (که استحکام آنها به روش شیمیایی انجام می شود)
  3. ملات و دوغاب سیلیکات پتاسیم (که استحکام آنها به روش شیمیایی انجام می شود)
  4. ملات و دوغاب سیلیکات اصلاح شده

ملات و دوغاب ضد اسید سیلیکات (هوا خود گیر)

این نوع ملات و دوغاب اولین ملات ضد اسید و دوغاب سیلیکاتی بود که به سادگی و با تهیه مخلوطی از محلول سیلیکات سدیم و مواد افزودنی دیگری مانند سیلیس خالص، خاک رس، سنگدانه سیلیس و  باریت ساخته می شود. وقتی آب مخلوط خارج شود، مخلوط سفت می شود و برای استحکام و شکل گیری باید در معرض هوا یا حرارت قرار بگیرد.

آجرچینی با این ملات ها و دوغاب های ضد اسید به کندی انجام می شود، زیرا اگر در زمان کمی بیش از چهار یا پنج لایه آجر گذاشته شود، ملات از درزهای نازک بیرون می زند. علاوه بر این، باید خشک کردن این ملات به دقت انجام شود و معمولاً قبل از استفاده از سازه، یک دوره 30 روزه بایستی لحاظ شود. به دلیل همین مشکلات، ملات ها  سیمان ضد اسید که با هوا خشک می شوند، به ندرت برای آجرچینی استفاده می شوند.

ملات و سیمان ضد اسید سیلیکات سدیم (استحکام به روش شیمیایی)

برای اولین بار در اواخر دهه 1910 یا اوایل دهه 1920 میلادی، یعنی زمانی که روش های خاصی برای حل نشدن ژل های سیلیکاتی پیدا شد، از این ملات ها استفاده کردند. روش هایی که برای حل نشدن این مواد طراحی شد شامل واکنش ها و ژل شدن هایی بود که از نمک های اسیدی به‌عنوان عامل سفت کننده استفاده می کردند.

امکان دارد این عامل سفت کننده، یک اسید یا یک ماده ترکیبی باشد که بواسطه هیدرولیز در محیط قلیایی، مواد اسیدی را تجزیه و آزاد می کند. همین هیدرولیز باعث سفت شدن مخلوط می شود و آن را به یک ملات ضد اسید یا دوغاب چسباننده قوی تبدیل می کند که حل نمی شود.

اتیل استات، گلیسرال دی استات، سدیم فلووسیلیکات، پلی فسفات های فلزی، فرمامید و سایر آمین ها و آمیدها، رایج ترین عوامل سفت کننده مورد استفاده هستند.

ممکن است این ملات ها و دوغاب ضد اسید از دو جزء شامل یک محلول سیلیکات سدیم مایع و یک پرکننده تشکیل شده باشند. اما امکان دارد این ملات ها تک جزئی باشند که در این حالت فقط یک پودر هستند که در هنگام استفاده باید با آب مخلوط شوند.

سفتی اولیه ملات ها و دوغاب های حاوی سیلیکات سدیم بین 20 تا 45 دقیقه و سفتی نهایی آنها در 24 تا 96 ساعت انجام خواهد شد که با توجه به دما ممکن است این زمان ها بیشتر باشند. چون این سیمان ضد اسید برای سفت شدن نیازی به قرار گرفتن در معرض هوا یا حرارت ندارند، امکان آجرچینی مداوم با این ملات ها وجود دارد. به دلیل اینکه سفتی این ملات ها به یک واکنش شیمیایی وابسته است، معمولاً در انواع مختلفی از شرایط محیطی، سریعتر از ملات ها و دوغاب های خشک شونده با هوا خشک می شوند.

ملات ضد اسید و دوغاب های سیلیکات پتاسیم

سیلیکات پتاسیم در اوایل سال 1950 به صورت تجاری و انبوه تولید شد. در برخی از موارد، این مواد نسبت به سیلیکات سدیم ترجیح داده می شوند. در نتیجه این تولید انبوه، در بین ملات هایی که استحکام آنها به روش شیمیایی انجام می شود، ملات ها و دوغاب هایی جدیدی ساخته شد که در آنها، سیلیکات های پتاسیم جایگزین سیلیکات های سدیم شد.

ملات ضد اسید و دوغاب های حاوی سیلیکات پتاسیم، کارایی بهتری دارند چون که چسبناکی ملات ها و دوغاب های حاوی سیلیکات سدیم را ندارند. این ویژگی باعث می شود این مواد به ماله نچسبند و راحت تر بر روی سطح اعمال شوند.

همانطور که قبلاً نیز گفته شد، ویسکوزیته سیلیکات پتاسیم به تغییرات دما وابستگی ندارد که باعث می شود این ملات ها، تمایل کمتری به خارج شدن از درزهای آجرها داشته باشند. سیمان ضد اسید و دوغاب های حاوی سیلیکات پتاسیم مقاومت بیشتری در برابر اسیدهای قوی و همچنین سولفاته شدن دارند و در برابر حرارت، مقاومت بیشتری دارند.

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد ملات ها و دوغاب های حاوی سیلیکات پتاسیم این است که بر خلاف سیلیکات های سدیم، متورم نمی شوند یا شوره نمی زنند.

ملات ها و دوغاب های حاوی سیلیکات پتاسیم که استحکام آنها به روش شیمیایی انجام می شود، به صورت سیستم های دو جزئی متشکل از محلول سیلیکات و پودر پرکننده عرضه می شوند. ملات ها و دوغاب هایی که موجود هستند عمدتاً از عوامل سفت کننده معدنی یا آلی و یا ترکیبی از این دو استفاده می کنند.

خواص ملات ضد اسید سیلیکات پتاسیم

خواص این ملات ها تا حد زیادی به عامل سفت کننده بستگی دارد. خواصی مانند مقاومت در برابر آب، استحکام، انقباض و جذب به عامل سفت کننده انتخابی وابسته است. به عنوان مثال، عوامل سفت کننده آلی در دماهای بالاتر می سوزند و باعث می شوند میزان تخلخل و جذب افزایش پیدا کند.

اگر عوامل سفت کننده آلی در معرض رطوبت قرار بگیرند، امکان حل شدن دارند که منجر به انقباض مصالح و استحکام کمتر آنها می شود. برای استحکام ملات ها و دوغاب هایی که از عوامل سفت کننده آلی استفاده می کنند، زمان بیشتری لازم است، زیرا در دماهای معمولی، برای سه روز یا بیشتر در حالت پلاستیکی باقی می مانند. ملات و دوغاب هایی که در آنها از عوامل سفت کننده غیرآلی استفاده می شود، معمولاً سریعتر سفت می شوند و مقاومت بیشتری در برابر رطوبت دارند.

همچنین این سیمان ضد اسید در دماهای بالا نمی سوزند. به هنگام خشک شدن این ملات ها، عوامل سفت کننده آلی استحکام و تخلخل ملات را تا حدودی نسبت به عوامل سفت کننده معدنی بهبود می بخشند. اما استفاده از ملات ضد اسید و دوغاب ها با عوامل سفت کننده غیر آلی، باعث ساخت مداوم و بدون خطر لغزیدن آجرها می شود.

ملات و سیمان ضد اسید سیلیکات اصلاح شده

ملات ها و دوغاب ضد اسید حاوی سیلیکات اصلاح شده به شکل پودر هستند و باید با آب مخلوط شوند. بیش از دو دهه است که این ملات ها به صورت تجاری در دسترس هستند. قیمت این ملات ضد اسید و دوغاب های تک جزئی بیشتر است اما ویژگی هایی را ارائه می دهند که در ملات ها و دوغاب های یک یا دو جزئی حاوی سیلیکات وجود نداشتند.

ملات ها و دوغاب های حاوی سیلیکات اصلاح شده مواد جدیدی هستند که از فسفات های آلومینیوم غلیظ شده برای سفت شدن استفاده می کنند. هم سیلیکات سدیم و هم سیلیکات پتاسیم با این نوع از عامل سفت کننده در دسترس هستند.

از مزایای اصلی این نوع ملات ضد اسید و دوغاب می توان به چسبندگی عالی، مقاومت بالا در برابر سولفاته شدن، مقاومت در برابر اکثر اسیدها و مقاومت در برابر سودها در محدوده pH  0 تا 9 (و حتی بالاتر) اشاره کرد.

سیمان ضد اسید بنر

ملات فوران

فوران یک ملات دو جزئی ساخته شده از فوران است که برای چسباندن آجرها و کاشی های ضد اسید استفاده می شود. ملات ضد اسید فوران بافت غیرقابل نفوذی دارد و در برابر مواد شیمیایی زیادی از جمله اسیدهای قوی قلیایی، روغن ها، حلال ها و حرارت (تا دمای 170 درجه سانتیگراد) مقاوم است.

هنگامی که به یک ملات مقاوم در برابر اسید هیدروفلوئوریک، نمک های فلوراید و مواد قلیایی داغ قوی نیاز داریم، می توانیم از فوران نوع C استفاده کنیم که کاملاً از کربن پر شده است.

مکان های مورد استفاده ملات ضد اسید فوران

برای پوشش آجرها و کاشی های ضد اسید و عمدتاً در جایی که به مقاومت شیمیایی زیادی نیاز داریم از فوران استفاده می شود. به عنوان مثال در مواد رنگزا، ابریشم مصنوعی، صنایع فولاد، نیروگاه های حرارتی، کودهای شیمیایی، پتروشیمی، صنایع غذایی و دارویی و در مکان هایی مانند کف اماکن، زهکشی ها، مخازن، راکتورها و تصفیه خانه ها از فوران استفاده می شود.

روش تهیه مخلوط سیمان ضد اسید فوران

برای تشکیل ملات ضد اسید فوران، محلول و پودر با هم مخلوط می شوند. نسبت توصیه شده محلول به پودر به هنگام اختلاط، 1 به 3 قسمت وزنی است. با توجه به دمای محیط و شرایط کاری، این نسبت می تواند متفاوت باشد. برای اختلاط از یک ظرف تمیز و خشک استفاده کنید.

مقدار مناسبی از محلول را در ظرف بریزید و پودر را به آرامی اضافه کنید و کاملاً هم بزنید تا کاملاً پخش شود. مواد بیشتر دیگری را به مخلوط اضافه نکنید. می توانید در 20 الی 30 دقیقه از ملات استفاده کنید.

کاربرد دوغاب ملات ضد اسید فوران

مطمئن شوید که آجرها یا کاشی هایی که از این ملات در چسباندن آنها استفاده می شود، تمیز، خشک و در دمای محیط نگهداری می شوند. آجرها یا کاشی ها را به دقت به ملات آغشته کنید تا پوشش یکنواختی بوجود بیاید.برای اطمینان بیشتر از یکنواختی پوشش، در مرکز آجر ملات ضد اسید بیشتری را بمالید تا در هنگام نصب، هیچ حفره هوایی ایجاد نشود.

هنگامی که از فوران فقط به عنوان ملات اتصال دهنده استفاده می شود، باید فوران کاملاً نقاط اتصال را پر کند. هنگام مالیدن فوران و پس از اتمام اعمال آن، باید قسمت مورد نظر خشک و عاری از هرگونه مواد دیگری باشد چرا که می تواند بر روی سفت شدن و پخت فوران تأثیر بگذارد.

مقاومت شیمیایی سیمان ضد اسید فوران

برای مقابله در برابر طیف وسیعی از اسیدها، سودها، حلال ها، نمک ها، روغن ها و چربی ها می توان از فوران استفاده کرد. اما در برابر هیدروفلوئوریک اسید، نمک های فلوراید، و سودهای داغ قوی، استفاده از فوران توصیه نمی شود.

برای چنین شرایطی،  سیمان ضد اسید فوران نوع C که کاملاً از کربن پر شده است گزینه خوبی است. در برابر اسیدهای اکسید کننده قوی مانند اسید کرومیک، اسید نیتریک و سایر عوامل اکسید کننده نیز استفاده از فوران توصیه نمی شود.

ملات ضد اسید پلی استر

پلی استر یک ملات سه جزئی بر پایه رزین پلی استر است که بواسطه یک واکنش شیمیایی سفت می شود. این ملات به آجر یا کاشی ضد اسید، بتن و سطوح مختلف چسبندگی عالی دارد. پلی استر در برابر مواد شیمیایی بسیار مقاوم است.

مکان های مورد استفاده سیمان ضد اسید پلی استر

با توجه به جذب بسیار کم و همچنین خواص فیزیکی و شیمیایی بسیار خوبی که پلی استر دارد، می تواند برای آجر یا کاشی ضد اسید بر روی کفپوش ها، زهکشی ها، راکتورها، مخازن، آب انبارها، کارخانه های تصفیه فاضلاب مواد غذایی یا دارو ، صنایع لبنیاتی و تصفیه خانه ها استفاده شود.

روش تهیه مخلوط دوغاب ضد اسید پلی استر

تمام وسایل اختلاط و همچنین ظرف اختلاط باید تمیز و خشک باشد. ابتدا مقدار مناسبی رزین و عامل سفت کننده را درون ظرف بریزید و آن را به طور کامل و با ابزار مناسب مخلوط کنید تا زمانی که یک ترکیب کاملاً یکنواختی را به دست آورید.

سپس به آرامی پودر را  به مخلوط تهیه شده اضافه کنید و برای جلوگیری از ایجاد حباب های هوا، به آرامی شروع به هم زدن مخلوط کنید. با توجه به دمای محیط و شرایط کاری، نسبت وزنی اجزای سیمان ضد اسید می توانند متفاوت باشند.

کاربرد ملات ضد اسید پلی استر

پس از تهیه مخلوط، ملات ضد اسید باید بر روی پشت و دو طرف آجر یا کاشی مالیده شود. مقدار بیشتری از ملات مورد نیاز را بر روی آجر یا کاشی بمالید و بعد از قرار دادن مصالح، ملات اضافی را پاک کنید. اگر برای پر کردن نقاط اتصال از پلی استر استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که عمق نقاط اتصال کاملاً با دوغاب ضد اسید پر شده باشد.

هیچ حباب هوایی نباید در محل اتصال وجود داشته باشد. هنگام نصب و پس از اتمام نصب، محل مورد نظر باید کاملاً خشک باشد و هیچگونه فشار دیگری از جمله فشار ناشی از عبور و مرور نباید بر روی مصالح و سیمان ضد اسید وارد شود. این موارد می تواند بر روی سفت شدن و پخت پلی استر تاثیر بگذارد.

مقاومت شیمیایی پلی استر

پلی استر در برابر اسیدها، نمک ها، روغن ها، حلال ها و گریس بسیار مقاوم است. مقاومت پلی استر در برابر مواد شیمیایی اکسید کننده باعث می شود این ملات ضد اسید ، گزینه ایده آلی برای انتخاب ملات مقاوم در برابر کلر، حلال های سفید کننده، نیتریک اسید و اسید کرومیک باشد. از این ملات به طور گسترده ای در صنایع کاغذ و خمیر و همچنین در صنایع آبکاری الکتریکی استفاده می شود.

ارسال مواد اولیه

ملات ضد اسید وینیل استر

ملات وینیل استر در ساخت کفپوش ها، آب انبار ها، ترانشه ها، مخازن، راکتورها و برج های رنگ زدایی در پالایشگاه های مواد شیمیایی، کارخانه های مواد غذایی و نوشیدنی و لبنیات، آزمایشگاه ها، کارخانه های نساجی، صنایع فولاد و کارخانه های خمیر و کاغذ استفاده می شود.

ملات ضد اسید وینیل استر در برابر محلول های سفید کننده اکسید کننده، اسیدهای معدنی و آلی، محلول های قلیایی و برخی حلال های آلی مقاومت بسیار خوبی دارد. هنگامی که این ملات همراه با مصالح مقاوم در برابر مواد شیمیایی و غشاء وینیل استر مناسب استفاده شود، از پایه بتنی و فولادی در برابر حملات شیمیایی و فیزیکی محافظت می کند.

دوغاب ضد اسید وینیل استر پر از سیلیس است و بصورت یک ملات دوجزئی شامل یک پودر و یک محلول عرضه می شود که باید قبل از استفاده در نسبت های مناسب (نسبت توصیه شده محلول به پودر به هنگام اختلاط، 1 به 5.5 قسمت وزنی است) با هم مخلوط شوند.

ویژگی‌های سیمان ضد اسید ونیل استر

این ملات ضد اسید در برابر عوامل اکسید کننده قوی، اسیدها، سودها، سفید کننده ها و حلال ها مقاوم است. از ویژگی های دیگر این ملات می توان به جذب و انقباض کم، چسبندگی خوب و مقاومت کششی و فشاری بالا اشاره کرد.

هنگامی که از این ملات استفاده می شود، به سرعت خواص فیزیکی مصالح را بهبود می دهد. زمان سفتی اولیه این ملات در دمای اتاق در حدود یک ساعت است.

آماده سازی سطح برای ملات ونیل استر

تمام سطوحی که قرار است در تماس با سیمان ضد اسید وینیل استر قرار بگیرند، باید تمیز و عاری از هرگونه گرد و غبار، خاک، گریس، روغن و سایر آلاینده ها باشند. آماده سازی سطح باید مطابق با ویژگی و مشخصات غشاء باشد.

کاربردهای دوغاب ضد اسید ونیل استر

ابتدا مقدار مناسب و دقیقی از محلول را در ظرف تمیز مخصوص اختلاط بریزید. به تدریج پودر را اضافه کنید و در همین هنگام به طور مداوم به صورت دستی یا مکانیکی مخلوط را هم  بزنید تا ملات به طور یکنواخت مخلوط شود و قوام خوبی پیدا کند.

پس از اختلاط، ملات را بصورت یک لایه نازک در یک ظرف پخش کنید و حداکثر به مدت 25 دقیقه و در دمای 35 درجه سانتیگراد آن را بر روی سطح بمالید. نسبت توصیه شده محلول (رزین) به پودر (پرکننده) به هنگام اختلاط، 1 به 5.5 قسمت وزنی است. هنگامی که ملات ضد اسید شروع به سفت شدن کند، نمی توان به آن مجدداً حرارت داد و باید آن را دور ریخت. هرگز مایع یا مواد دیگری را به مواد مخلوط یا اجزای سازنده اضافه نکنید.

مقاومت شیمیایی ملات ونیل استر

در برابر عوامل اکسید کننده، اسیدها، سودها، سفید کننده ها و حلال ها مقاوم است.

نحوه نصب ملات ضد اسید ونیل استر

ابتدا ضخامتی در حدود 1.8 اینچ از وینیل استر را مستقیماً در بالای غشاء یا روی ردیف قبلی مصالح بریزید. ملات ضد اسید را در طرفین و محل اتصال مصالح بمالید. با ضربه زدن به مصالح، آنها را در محل و موقعیت خود قرار دهید تا ضخامت متوسط عمودی ملات به حدود 1.8 اینچ برسد.

اتمام فرایند اعمال ونیل استر

پس از مالیدن  سیمان ضد اسید ، آن را از روی سطح مصالح بکوبید. برای قسمت هایی که ظاهر و نمای مصالح اهمیت دارد، توصیه می شود از مصالح جلا داده شده استفاده کنید.

هنگامی که از مصالح جلا داده شده استفاده می شود، صبر کنید تا با استفاده از حداقل فشار بخار 60 psi، ملات وینیل استر به پخت کامل (24 ساعت در دمای 35 درجه سانتی گراد) برسد و مصالح، سطحی تمیز و یکنواخت داشته باشند.

پاک سازی

قبل از پخت و سفت شدن وینیل استر، تمام تجهیزات باید با استون یا متیل اتیل کتون (MEK) تمیز شوند. اگر پس از پخت و سفت شدن ملات، نیاز دارید که دوغاب ضد اسید را پاک کنید، با مهندسین شرکت برزین گستر مشورت کنید.

سفت شدن یا پخت ملات ضد اسید ونیل استر

زمانی که پودر و محلول با هم مخلوط می شوند، یک واکنش شیمیایی رخ می دهد که در نتیجه آن، وینیل استر خود به خود سفت می شود. سفتی اولیه مخلوط در یک ساعت و در دمای 35 درجه سانتیگراد اتفاق می افتد. پس از بیست و چهار ساعت در دمای 35 درجه سانتیگراد، مواد آماده استفاده هستند.

عمر ملات

زمانی که پودر و محلول وینیل استر در ظروف یا کیسه های دربسته و در جای خشک و خنک و در دمای 35 درجه سانتیگراد نگهداری می شود، پودر به مدت 3 ماه و محلول به مدت یک ماه قابل استفاده است.

ملات اپوکسی

ملات ضد اسید اپوکسی یک ملات سه جزئی بر پایه رزین اپوکسی است که بواسطه یک واکنش شیمیایی سفت می شود. این ملات به آجر یا کاشی ضد اسید، بتن و سطوح مختلف چسبندگی عالی دارد. اپوکسی در برابر مواد شیمیایی زیادی مقاوم است.

مکان های مورد استفاده ملات ضد اسید اپوکسی

با توجه به جذب بسیار کم و همچنین خواص فیزیکی و شیمیایی بسیار خوبی که اپوکسی دارد، می تواند برای آجر یا کاشی ضد اسید بر روی کفپوش ها، زهکشی ها، راکتورها، مخازن، آب انبارها، کارخانه های تصفیه فاضلاب مواد غذایی یا دارو، صنایع لبنیاتی و تصفیه خانه ها استفاده شود.

روش تهیه مخلوط ملات اپوکسی

تمام وسایل اختلاط و همچنین ظرف اختلاط باید تمیز و خشک باشد. ابتدا مقدار مناسبی رزین و عامل سفت کننده را درون ظرف بریزید و آن را به طور کامل و با ابزار مناسب مخلوط کنید تا زمانی که یک ترکیب کاملاً یکنواختی را به دست آورید.

سپس به آرامی پودر را به مخلوط تهیه شده اضافه کنید و برای جلوگیری از ایجاد حباب های هوا، به آرامی شروع به هم زدن مخلوط کنید. با توجه به دمای محیط و شرایط کاری، نسبت وزنی اجزای ملات ضد اسید می توانند متفاوت باشند.

کاربرد دوغاب ضد اسید اپوکسی

پس از تهیه مخلوط، ملات باید بر روی پشت و دو طرف آجر یا کاشی مالیده شود. مقدار بیشتری از ملات مورد نیاز را بر روی آجر یا کاشی بمالید و بعد از قرار دادن مصالح، ملات اضافی را پاک کنید.اگر برای پر کردن نقاط اتصال از اپوکسی استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که عمق نقاط اتصال کاملاً با ملات پر شده باشد.

هیچ حباب هوایی نباید در محل اتصال وجود داشته باشد. هنگام نصب و پس از اتمام نصب، محل مورد نظر باید کاملاً خشک باشد و هیچگونه فشار دیگری از جمله فشار ناشی از عبور و مرور نباید بر روی مصالح و ملات وارد شود. این موارد می تواند بر روی سفت شدن و پخت اپوکسی تاثیر بگذارد.

مقاومت شیمیایی ملات اپوکسی

اپوکسی در برابر اسیدها، سودها، نمک ها، حلال ها، گریس و مواد شوینده بسیار مقاوم است اما استفاده از آن در برابر اسیدهای اکسید کننده معدنی قوی توصیه نمی شود.

ملات سیلیکات پتاسیم

ملات سیلیکات پتاسیم یک ملات دوجزئی از نوع سیلیکات است. استفاده از این ملات ضد اسید در برابر شرایط اسیدی دائمی توصیه می شود و در مقایسه با سایر ملات های رزینی، توانایی تحمل دماهای بسیار بالاتری را دارد.

مکان های مورد استفاده سیمان ضد اسید سیلیکات پتاسیم

به دلیل هزینه بسیار کم، عمدتاً برای ساخت سیمان ضد اسید از ملات سیلیکات پتاسیم همراه با آجرها و کاشی های ضد اسید استفاده می شود. برای محافظت از دودکش ها، کوره های زباله سوز و سایر تجهیزات مورد استفاده در دماهای بالا، استفاده از این ملات به شدت توصیه می شود.

روش تهیه مخلوط ملات ضد اسید سیلیکات پتاسیم

ملات سیلیکات پتاسیم از مخلوط کردن یک محلول و میزانی پودر ساخته می شود. نسبت توصیه شده محلول به پودر به هنگام اختلاط، 1 به 3 قسمت وزنی است. با توجه به دمای محیط و شرایط کاری این نسبت می تواند متفاوت باشد.

ظرف اختلاط باید حتماً خشک و تمیز باشد. ابتدا مقدار مناسبی از محلول را در ظرف اختلاط بریزید و سپس پودر را به آرامی اضافه کنید و شروع به هم زدن کنید تا یک خمیر یکنواختی به دست آید. مواد دیگری را به مخلوط اضافه نکنید. پس از تهیه ملات ضد اسید ، می توانید تا 30 دقیقه از آن استفاده کنید.

کاربرد دوغاب ضد اسید سیلیکات پتاسیم

به مانند روش های رایج آجرکاری، ابتدا دوغاب ضد اسید بر روی آجر یا کاشی ضد اسید مالیده می شود. آجر یا کاشی نیز باید تمیز، خشک و در دمای محیط قرار داشته باشد. قبل از استفاده از پوشش ضد اسید، باید پس از سفت شدن ملات در محل اتصالات، این نقاط با اسید هیدروکلریک (با غلظت 10 درصد) شسته شوند.

هنگام نصب و پس از اتمام نصب، محل مورد نظر باید کاملاً خشک باشد و هیچگونه فشار دیگری از جمله فشار ناشی از عبور و مرور نباید بر روی سیمان ضد اسید و مصالح وارد شود. این موارد می تواند بر روی سفت شدن و پخت سیلیکات پتاسیم تاثیر بگذارد.

مقاومت شیمیایی پتاسیم سیلیکات

وقتی سیلیکات پتاسیم کاملاً سفت می شود، در برابر غلظت های بالایی از اسیدهای اکسید کننده، اسیدهای معدنی، نمک ها و اکثر حلال های آلی در دمای بالا مقاوم است. مصرف آن در برابر اسید هیدروفلوئوریک، فلوراید، نمک های فلوراید، آب، محلول های رقیق شده و سودها توصیه نمی شود.

ملات ضد اسید فنولیک

ملات فنولیک یک ملات دوجزئی بر پایه فنول است که بواسطه یک واکنش شیمیایی سفت می شود. از این ملات ضد اسید به عنوان ماده چسباننده برای مصالح آجری ضد اسید در راستای محافظت در برابر شرایط خورنده ناشی از اسیدها استفاده می شود. نکته مهم در مورد این سیمان ضد اسید این است که مقاومت آن در برابر اسید سولفوریک (تا غلظت 70 درصد) بسیار خوب است.

مکان های مورد استفاده ملات فنولیک

در مکان هایی که پوشش محل مورد نظر باید در برابر اسید سولفوریک مقاوم باشد، ملات فنولیک برای پوشش آجر یا کاشی ضد اسید استفاده می شود. برای مخازن اسیدشویی، پوشش راکتورها و مخازن، کفپوش ها و پوشش زهکشی ها از دوغاب ضد اسید فنولیک استفاده می شود.

روش تهیه مخلوط  سیمان ضد اسید فنولیک

ملات ضد اسید سیلیکات پتاسیم از مخلوط کردن یک محلول و میزانی پودر ساخته می شود. نسبت توصیه شده محلول به پودر به هنگام اختلاط، 1 به 3 قسمت وزنی است. با توجه به دمای محیط و شرایط کاری این نسبت می تواند متفاوت باشد.

ظرف اختلاط باید حتماً خشک و تمیز باشد. ابتدا مقدار مناسبی از محلول را در ظرف اختلاط بریزید و سپس پودر را به آرامی اضافه کنید و شروع به هم زدن کنید تا یک خمیر صاف شل و بدون پودر به دست آید. مواد دیگری را به مخلوط اضافه نکنید. پس از تهیه ملات، می توانید تا 20 الی 30 دقیقه از آن استفاده کنید.

کاربرد دوغاب ضد اسید فنولیک

ملات فنولیک باید بر روی آجرها یا کاشی های تمیز و خشکی مالیده شود که در دمای محیط نگهداری می شوند. از مقدار بیشتری از ملات مورد نیاز استفاده کنید تا در حین نصب از ایجاد حباب های هوا جلوگیری شود. اگر برای پر کردن نقاط اتصال از ملات فنولیک استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که عمق نقاط اتصال کاملاً با ملات ضد اسید پر شده باشد.

هنگام نصب و پس از اتمام نصب، محل مورد نظر باید کاملاً خشک باشد و هیچگونه فشار دیگری از جمله فشار ناشی از عبور و مرور نباید بر روی مصالح و سیمان ضد اسید وارد شود. این موارد می تواند بر روی سفت شدن و پخت ملات فنولیک تاثیر بگذارد.

مقاومت شیمیایی ملات فنولیک

ملات فنولیک می تواند در برابر اسیدهای معدنی قوی (تا غلظت 70 درصد)، اسیدهای اکسید کننده، اسیدهای آلی و چرب، روغن ها، چربی ها و بسیاری از حلال ها محافظت بسیار خوبی را در مصالح ایجاد کند. برای محافظت در برابر اسید هیدروفلوئوریک و نمک های فلوراید، استفاده از ملات فنولیک نوع C که کاملاً از کربن پر شده است توصیه می شود.

بنر دوغاب ضد اسید ملات ضد اسید

گرید و فروش ملات ضد اسید به چه صورت است ؟

فروش ملات ضد اسید به صورت صنعتی موجود می‌باشد. نوع صنعتی این محصول در بشکه و یا کیسه می‌باشد.

دوغاب ضد اسید این شرکت در گریدهای مختلف عرضه شده و با توجه به نیاز مشتری قابل ارائه است.

  1. ملات ضد اسید داخلی
  2. سیمان ضد اسید وارداتی

قیمت سیمان ضد اسید چقدر است ؟

قیمت ملات ضد اسید و در کل بسیاری دیگر از مواد معدنی کاملا بستگی به این دارد که شما چه گرید و خلوص از این محصول را برای استفاده نیاز دارید.

محصولات این شرکت هم به صورت وارداتی، از کشورهای شناخته شده در این صنعت بوده و هم بصورت داخلی موجود می‌باشد که با توجه به کیفیتی که شما نیاز دارید ارسال می‌گردد.

لذا برای خرید سیمان ضد اسید بهتر است قبل از هرچیز کیفیت مورد نیاز خود را مشخص کنید.

ریسک خرید ملات ضد اسید بی کیفیت چیست ؟

اگر در هنگام خرید ملات ضد اسید نسبت به خصوصیات و ویژگیهای لازم آنها آگاهی لازم را دارید و همچنین بر کاربرد هر کدام اشراف کامل دارید ریسکی در خرید شما وجود نخواهد داشت. از طرفی بی دقتی در انتخاب و استفاده از محصول بی کیفیت، منجر به هدر رفتن سرمایه شما شده و بازده کاری شما را پایین خواهد آورد.

چگونه میتوان این محصول را سفارش داد ؟

با توجه به کاربردهای گسترده و تنوع فروش دوغاب ضد اسید شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و رسیدن به درخواست خود با شرکت برزین گستر در تماس باشید تا با توجه به نیاز خود، با کیفیت ترین و مناسب ترین محصول را با قیمتی مناسب در اختیار شما دهیم.

تماس با شرکت پایا گستر برزین
, , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

5 + 4 =

فرم درخواست

علاوه بر تماس تلفنی ، شما میتوانید درخواست خود را از طریق فرم زیر با ما در میان بگذارید و کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت. همچنین با پیشنهادات و انتقادات سازنده خود، ما را در ارائه هر چه بهتر خدمات یاری فرمایید.

    موارد مرتبط

    فهرست
    Call Now Buttonتماس با ما جهت خرید کالا